www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové


Pro vkládání příspěvků se musíte nejdříve přihlásit.

Dočteno
09. 02. 2011 12:00
Včera jsem kní?ku dočetla něco kolem půlnoci a opět spokojenost :-) Jen jsem se pozastavila nad popisem Karin. V ?eptačkách nebyla popsaná jako krasavice, spí? naopak a tady se Linda rozplývá nad jejím vzhledem..
Tro?ku mě mrzí, ?e se opět jedná o " vysoko?kolačku". Nemám nic proti tomu, ale plno holek ( včetně mé maličkosti ) se rozhodne studovat a? mnohem déle. Měla jsem takový pocit méněcennosti, jako ?e středo?kolačky nestojí za nic a nemů?ou být spokojené se svým ?ivotem..
Já jsem a nelituji ničeho. Mám za sebou jazykovou ?kolu a skoro 3 roky ?ivota v UK. Teď jsem si dodělala kurz masá?í a mám v plánu plno dal?ích včetně studia bakaláře. Mám ú?asného man?ela a práci v kanceláři, kde uplatním jazyk ( ne v?echny středo?kolačky skončí u pásu). Je nás tady plno bez Vysoké a určitě by některá souhlasila s příběhem, kde se v?e netočí kolem kolejí.
Nemyslím to ?patně..
RE: Dočteno
12. 02. 2011 00:36
obcas mam tez tady ten pocit, ze cokoliv clovek napise a nejak mysli, je pochopeno jinak a okamzite pouzito proti nemu :o)
po stredni skole jsem temer tri roky pracovala a nyni studuji vysokou skolu...kamarady mam jak se zakladkou, tak s doktoratem, studujici, pracujici i na pracaku...a znam uplne blby lidi s titulem i s maturou....ale kdyz vezmu treba sveho pritele, je Ing. a mnohem radeji se hrabe v elektrice, pocitacich, neco kuti a vrta, nez aby sedel u kompu a cely den neco kreslil.... at s titulem, nebo bez - uzivi se obojim a je to parada :o)

za sebe jsem mivala mindraky "ze nemam vejsku"...ale ne kvuli hrdinkam (vim, ze jsi to nemyslela az tak) a ani kvuli okoli...spis kvuli sobe, ze jsem vzdy chtela studovat a studovala rada...a ted se mi to konecne splnilo, sice to trvalo a sama jsem si to dost zkomplikovala...ale konecne...

hrdinka, co hned po mature nastoupi do procesu uz nebude uplne tam bezstarostna na divci roman, pac bude porad nekde platit nejaky slozenky a nebude smet zakalit a druhy den zaspat....ale zase to bude zmena, jsem zvedava :o)
RE: Dočteno
12. 02. 2011 11:04
Od: Adina
V průběhu čtvr?áku jsem na vysokou ?kolu jít chtěla, dokonce jsem měla podanou přihlá?ku, ale na zkou?ku jsem nakonec ne?la. Byl to pajdák. Udělala jsem si poslední prázdniny a od září nastoupila do firmy, kde jsem byla něco přes tři roky. Pak mě napadlo jet do UK, tak jsem to okam?itě zrealizovala ... a teď u? jsem čtvrtým rokem u zaměstnavatele, kde jsem začínala od píky a teď u? dělám práci, která mne fakt baví. Nemám jakýkoliv mindrák, ?e V? nemám, pokud chci dělat práci ve svém oboru, kde chtějí diplom, musím prostě dokázat, ?e mám del?í praxi, více zku?eností a jsem prostě lep?í :))).

Jinak své event. dítě budu ve studiu V? podporovat, stejně jako bych ho podporovala v učňovském oboru, pokud by ho to bavilo. Při stavbě baráku jsem pochopila, ?e takový obkladač vydělá s přehledem několikanásobek platu vysoko?koláka. Tak?e raději a? je bohatý obkladač ne? chudý filosof :))).
RE: Dočteno
11. 02. 2011 23:02
V?dyt tohle byla snad druhá kní?ka kde je vysoko?kolačka?:-O
Já vysokou ?kolu nemám....neříkám, ?e bych ne?la třeba i studovat..ale po maturitě na to nebyly peníze ani mo?nosti..
méněcenná si fakt nepřipadám..
přijde mi pořád ?ikovněj?í zedník a elektrikář ne? in?enýr na ka?dým rohu
ne ka?dej mů?e mít titul
kdo by pak těm mgr a ing a phdr atd:D opravoval světla, zdi, okna atd?:-)
já jsem naopak ráda, ?e se v knize objeví něco o vysoké ?kole...a ne stále středo?kolačky;-)
btw..já u pásu taky nejsem, mám super práci..angličtinu si piplám doma sama:-)
na ?kolu na kterou bych chtěla jít..tak bych za tři roky musela dát 150 tisíc...tak?e nevím nevím:D
RE: Dočteno
11. 02. 2011 16:57
Od: Ami
Já jsem tedy nechtěla dlouho přispívat, proto?e to, co jsem chtěla říct, u? povět?inou bylo napsáno, ale nakonec do toho teda pra?tím.
Myslím, ?e slečna mindrák má, proto?e jinak by neře?ila, ?e má někdo vysokou ?kolu. Osobně mám nejvíc přátel mezi vysoko?koláky, a je to logické, proto?e V? studuju a pohybuji se u? pár let v tom prostředí, na stranu druhou znám dost lidí s maturitou, které pova?uji za velmi chytré a pro mě zajímavé - viz. Adina, Samotka nebo třeba má kamarádka ze střední a x dal?ích lidí. Pokud někoho uznám za natolik zajímavého, abych s ním navázala u??í styky a rozumím si s ním, je mi ?umák, zda vystudoval obchodku, gympl, práva nebo socku jako původně já...pokud mi někdo přijde nudný, nepomů?e mu ani kdyby byl doktor medicíny.
A ohledně Třinácté komnaty jsem fakt ráda, ?e Lenka napsala o vysoko?kolačce třeba proto, ?e jsem se dokázala dobře ztoto?nit s Lindinými pocity ohledně studia - ono to studium toti? taky není v?dycky sranda a i my vysoko?koláci jsme - překvapivě - lidi.
RE: Dočteno
09. 02. 2011 18:42
Já bych řekla, ?e Lenka za tvé mindráky plynoucích z (ne)dosa?eného vzdělání nemů?e.
Vysoko?kolaček je v jejích knihách jako ?afránu a pro mě to byla příjemná změna.
Na rodinný ?ivot má Lenka star?í hrdinky, není třeba ho tahat ke dvacetiletým. ;-)
Jsem na tom jako ty (a? na toho chotě), mám jen S?, dělám v kanceláři, kde uplatním jazyky, mám za sebou pobyt v UK a přesto jsem nikdy u Lenčiných knih netrpěla pocitem méněcennosti, ?e její hrdinky (narozdíl ode mě) studují.
RE: Dočteno
09. 02. 2011 20:27
Já osobně mindráky ohledně vzdělání nikdy neměla. Psala jsem o pocitu po přečtení, ví?? Nemyslela jsem to ?patně.
Nemluvila jsem o "rodinném" ?ivotě, ?lo jen o nápad na příběh " mladé "hrdinky po ukončení ?koly.
Asi jsem se ?patně vyjádřila. Lenka u? psala kní?ky z prostředí Z?, S?, V? a pak a? rodinného ?ivota. Chybí tam příběh " mezi ".
Samotko, to tady tak reaguje? na ka?dého?
RE: Dočteno
11. 02. 2011 15:02
Samotka reaguje jen na ty, kterým chce vnutit svůj názor a nějak je ... shodit, abych tak řekla :-) Cizí názor nerespektuje, s ničím nesouhlasí a má prostě svou hlavu :-D Tak?e kdy? Ti mů?e říct, ?e si prostě "blbá", tak Ti to taky řekne :-)
Jinak si taky myslím, ?e středo?kolsky vyučení lidé nejsou něco míň, taky ve svém ?ivotě mám připady vysoko?kolsky vzdělaných lidí s IQ tupce :-D
Moje teta ing. arch. prohlásila, ?e se taky kamarádí s uklizečkama a myslela, jaký tím neudělá terno :-D A v krámě u ryby pangasius pronesla "Já mám teda vysokou ?kolu, ale ?ádnýho pangáciucuse neznám" :-D No, hlavně ?e tu vysokou ?kolu má :-D Haha :-) A? ?ijou normální lidé se střední :-)
RE: Dočteno
14. 02. 2011 01:06
Od: Mika
Musim s Tebou souhlasit. Samotka je takova, ze neuznava jine nazory, neespektuje tohle: "100 lidi, 100 nazoru!" Coz mi je lito, ale s takovyma lidma nic nenadelas ....
Bohuzel je tady vice takovych holek ...
RE: Dočteno
14. 02. 2011 08:16
Od: Ami
Miko, nesouhlasím. Samotka je jedním z nejtolerantněj?ích lidí, co znám.
RE: Dočteno
14. 02. 2011 07:36
Děvčata, pokud pova?ujete nesouhlas s va?ím názorem za jeho nerespektování, pak to budete mít v ?ivotě docela tě?ké. ;-)
Mimochodem - kritika od někoho, kdo do debat nepřispívá jak je rok dlouhý a přihlásí se jen proto, aby se do někoho navezl, je obzvlá?? zdrcující.
RE: Dočteno
14. 02. 2011 11:54
Od: Mika
Samotko, já nic proti Tobě nemám ale tady jsi Ty, co stále nesouhlasí s jinými názory, respektive kdy? Ti někdo nesedne, veze? se po něm ...
RE: Dočteno
14. 02. 2011 13:52
I s rizikem, ?e budu tenhle "spor" natahovat, se znovu ozvu: Samotce někdy nesednou příspěvky - jak obsahem, tak často i tónem a způsobem vyjádření a pak vyjádří svůj názor. Toho, ?e by to dělala stále, třeba pro svou zábavu, jsem si nev?imla. Dělá to jen v případech, kde má důvod.
Opakuju to jen proto, ?e bych se nerada dočkala situace, kdy se stokrát zopakovaná le?e (=Samotka je nesná?enlivá apod.) stala pravdou.
A Miko, zarazilo mě, ?e jsi se zaregistrovala dneska a hned tu Samotce "ká?e?", ani? bys s ní jedinkrát o čemkoliv diskutovala.
RE: Dočteno
14. 02. 2011 16:56
Holky, je?tě jednou Ď.
No a jestli se Mika zaregistrovala dnes, tak to tipuju na někoho, kdo sem chodí poměrně pravidelně, ale pod profláklým nickem si netroufá kritizovat.
Proto?e si neumím představit osobu, která by pravidelně pročítala tento web (aby měla přehled o mé nesná?enlivosti) a nikdy jí ?ádná diskuse nebyla dost zajímavá na to, aby přispěla svým názorem. A stojí za to a? rozebírání Samotčina ?patného charakteru. Odvaze zdar!
RE: Dočteno
14. 02. 2011 14:01
... stokrát opakovaná le? stane pravdou....
Tak to má správně být.
RE: Dočteno
14. 02. 2011 12:11
Od: jojo
od kdy člověk "musí" souhlasit s názorama ostatních? :-O
Já nevím holky, mě přijde, ?e to moc pro?íváte, to, ?e má někdo takovej a makovej názor, je čistě jeho věc, a komu se to nelíbí, a? si trhne, ne? :-)
RE: Dočteno
13. 02. 2011 21:03
Od: Kiwi
Pokud vím, nikdo neútočil na lidi bez vysoké ?koly.. Jde o to, aby byl člověk spokojen a měl sám před sebou jasno. Je spousta úspě?ných lidí bez vej?ky a stejně tak spousta těch, kteří vysokou mají, ale je jim to prd platné. Pro tvou informaci, vět?ina nestuduje jen proto, aby mohla ostatním předhazovat, ?e oni V? nemají.. v hodně profesích se bez diplomu neobejde?. Ve společnosti, kde mám brigádu, je téměř na ka?dé volné místo po?adováno vysoko?kolské vzdělání a nikoho nezajímá, ?e člověk nemá titul, ale zato ohromující praxi. V některých případech ne, ale ve vět?ině ano.

Jinak k tomu, a? ?ijí normální lidi se střední... předhazuje? tu svou tetu, která prohlásí, ?e má sice vej?ku, ale...bla bla bla. To je úplně ta samá věc, jako říkat, ?e jen ten, kdo má střední je normální:-)
RE: Dočteno
11. 02. 2011 16:08
Od: Evav
Normálně mám z tvého příspěvku pocit, ?e bych se měla stydět za to, ?e mám vysokou, a ?e nejsem normální. Ale já jsem úplně normální :-)
Kní?ku s hrdinkou, která jde po střední rovnou do práce, bych taky uvítala.
A Samotka je prostě Samotka. Vyjadřuje se přímo bez vytáček (tak?e to mů?e někomu znít drsně) a ne ka?dý to unese. Příprava pro ?ivot :-)
RE: Dočteno
11. 02. 2011 15:49
A já k tomu přidám, ?e Samotka vět?inou reaguje ve dvou případech: buď jí diskuse připadá zajímavá a obohacující a sama k ní má co říct a nebo (v druhém případě) na příspěvky, kde si diskutující nevidí do pusy, protiřečí si, případně příspěvky nedávají smysl - v takovém případě na to upozorní. Nic víc nedělá, v archivu diskusí je o tom nespočet důkazů. Samotka cizí názor respektuje (věř mi, osobní zku?enost), souhlasí se spoustou věcí a ano, má svou hlavu. Ty koneckonců taky.
Jinak se přiznám, ?e jsem úplně nepochopila tvůj druhý odstavec: v první větě pí?e?, ?e teta se kamarádí s uklízečkama (co? vnímám pozitivně - tak, ?e je jí jedno, jak moc jsou její kamarádi vzdělaní), ale pak pokračuje? "důkazem", ?e ona sama s vysokou ?kolou nic moc (vnímám negativně). Poslední věta by se mě dotkla, pokud bych byla vztahovačná, ale nejsem, tak?e vám normálním lidem se střední přeju, a? ?ijete!
RE: Dočteno
11. 02. 2011 21:50
Klidně odstavec vysvětlím:
Jak mů?e někdo (je jedno jestli má stední, základní, vysokou, nebo ?ádnou ?kolu), ale z někoho mů?e vypadnout, ?e kamarádí i s uklizečkou? Ona ze sebe dělá něco víc, a kdy? ji na to někdo upozornil, oznámila, ?e kamarádí i s uklizečkou :-D No není to trochu smě?ný? V?dy? je naprosto jedno, jako co pracuje?, prostě si taky jenom člověk... A být uklizečkou zase není takovou podřadná práce, někdo to dělat musí... A jestli je ta dotyčná fajn ?enská, tak proč by s ní jako kamarádit neměla? Rozhodně bych takovou pitomost neuváděla jako důvod, ?e jako je normální :-D :-) Asi tak
RE: Dočteno
11. 02. 2011 20:49
A jéje,
tady nejde o to, abychom se nevá?ely do toho, kdo má jaké vzdělání.
Já si vá?ím lidí za to, jací jsou a jak se chovají ke druhým.
Děkuji za komentáře.
RE: Dočteno
11. 02. 2011 19:49
Holky díky. Jsem v poslední době z práce tak vy?dímaná, ?e nemám energii ani na napsání jednoho mailu, nato? abych se sna?ila cokoli vysvětlovat normální středo?kolačce (která by se to ani nesna?ila pochopit). Tak?e je?tě jednou dík za u?etření práce. :-)
RE: Dočteno
09. 02. 2011 20:48
Vycházela jsem z tvého výroku "Měla jsem takový pocit méněcennosti, jako ?e středo?kolačky nestojí za nic a nemů?ou být spokojené se svým ?ivotem..", proto?e ho upřímně nechápu. Nic takového Lenka v knihách nikdy ani nenaznačila. Není důvod si něco takového myslet. Vyvodila jsem tedy, ?e takový pocit má? ty, jiná cesta, jak bys k něčemu takovému mohla dojít, není.
Na ka?dého zdaleka nereaguji.
RE: Dočteno
09. 02. 2011 13:20
Dobrý nápad a tip na nový příběh :-) Taky by se mi líbilo číst o MLADÉ pracující hrdince.
RE: Dočteno
09. 02. 2011 13:51
Je pravda, nějaké kní?ky nejsou z tohoto prostředí, ale poslední dobou ( nepočítám man?elky ) se téma nemění.
Jaký je ?ivot středo?kolaček ? Asi ne tak zajímavý pro napsání kní?ky.
RE: Dočteno
09. 02. 2011 14:16
Je?tě jsem zapomněla dodat, ?e chystaný román, co vyjde před létem, bude právě o středo?kolačce (opět :-) ), a ?e na román s dívkou, která jde po maturitě pracovat místo studovat, se chystám hned poté.
RE: Dočteno
10. 02. 2011 10:26
taky se u? moooc tě?ím na obě kní?ky :-)
RE: Dočteno
09. 02. 2011 19:51
Teda, tak to se na oba u? moc tě?ím... :-)
RE: Dočteno
09. 02. 2011 21:00
Od: Adina
Lenko, na kní?ku o pracující středo?kolačce se velice tě?ím, koneckonců je to moje ji? desetiletá realita :)
RE: Dočteno
14. 02. 2011 12:34
Od: Prue5
moje taky, s tim rozdilem, ze temer dvouletá realita :-)
RE: Dočteno
09. 02. 2011 18:22
Tak to u? se tě?im,na obě dvě kní?ky,hezky zase nechat rozrůst mojí zbírku va?ich kní?ek...A ?e nejsem jediná,o tom ?ádná! :)
RE: Dočteno
09. 02. 2011 14:12
Poslední dobou? A "opět" se jedná o vysoko?kolačku? To mě dost překvapuje :-). V?dy? Třináctá komnata je moje v?ehov?udy TŘETÍ kní?ka s vysoko?kolačkou v hlavní roli :-), a to v Hří?né touze je to napůl, polovinu knihy jsou hrdinové S?, v druhé půlce V?. Z 56 titulů mám pouze dvě knihy se star?ími hrdinkami, pár s holkami ze Z? a ostatní, tedy drtivou vět?inu, právě se středo?kolačkami. Spí? mi chodí maily opačného rázu, toti?, proč nepí?u víc o vysoko?kolačkách, ?e těch z gymplů a dal?ích S? u? bylo hodně a V? jsou v úplné men?ině. A je to pravda, ne ?e by ?ivot středo?kolaček nebyl zajímavý, to vůbec ne :-).
A je?tě ke Karin, ona nebyla ?ádná krásná modelka, ale byla to velmi zajímavá holka, která má charisma díky vzhledu i svému chování, tak?e někomu mů?e připadat třeba nehezká, zatímco jinému (a hlavně klukům) vylo?eně krásná. Taky je třeba uvědomit si, ?e kdy? o ní mluvila Monika, která byla bezesporu mnohem hezčí, dívala se na ni jinak ne? Linda, kterou u?írala ?árlivost, proto?e ?lo o její rivalku :-).
Díky za pochvalu, Kláro, jsem ráda, ?e se kní?ka líbila!
RE: Dočteno
09. 02. 2011 20:30
Moc se omlouvám, myslela jsem to úplně jinak.
U? se tě?ím na novou kní?ku :-)
RE: Dočteno
09. 02. 2011 20:33
V pohodě :-). Já u? se lekla, ?e mám těch vysoko?kolaček moc, tak jsem si říkala, to snad ne, v?dy? jsou jen tři :-).
RE: Dočteno
09. 02. 2011 20:52
Není to tak, ?e jich mám plné zuby :-)
Mám plno zku?eností, ?e VS není v?e a plno vyučených a středo?koláků by strčilo do kapsy kdejakého vysoko?koláka. Mám to doma. Můj otec ( ing. ) má střední a vysokou vojenskou. Má sice v hlavě, ale v?e je pouze teorie. Ve skutečnosti je to katastrofa a praxe hodně pokulhává a " kutil" je pro něj sprosté slovo. Na v?e potřebuje lidi. Se ?roubovákem v ruce umí jen mamka. Proto si vá?ím lidí se selským rozumem.
Pro Samotku : není to mindrák, ale poznatek z mého ?ivota.
RE: Dočteno
09. 02. 2011 21:01
Tvůj poznatek je ten, ?e společnost si myslí, ?e středo?kolačky (středo?koláci) nestojí za nic? S tím nesouhlasím. Nikdy mi nikdo nedal najevo, ?e mám "jen" střední ?kolu.
A budu se opakovat, ale Lenka nic takového v knihách nenaznačuje. ?e je vzdělání důle?ité, je prostě fakt. Člověk se základním vzděláním moc rů?ovou budoucnost mít nebude.
Vysoko?kolský titul rozhodně není v?echno, mů?e ho mít i úplnej blbec (který se ov?em dle mého názoru nevyznačuje tím, ?e není domácí kutil), stejně jako člověk vyučený mů?e mít vět?í rozhled a mů?e být inteligentněj?í ne? kdejaký Mgr. O to se tu ale nikdo nepře. Myslím, ?e Lenka nikde nenaznačovala, ?e lidé s V? titulem jsou hodnotněj?í a tudí? prostě nerozumím tvému pocitu méněcennosti, kterým jsi u knihy trpěla.



www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : knihy Lenky Lanczové

   popis knihy
   debata ke knize
   ukázka
   čtenářský deník
   postavy
   písničky

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : dívčí romány

       
Hodnotit knihu může pouze přihlášený uživatel.

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : mapa stránek Lenky Lanczové

Pokud se tu trošku ztrácíte a chcete se dozvědět, kde co najdete, pomůže vám mapa stránek.
homepage  |   o lence  |   časté dotazy  |   debata  |   knihy  |   srazy  |   soutěže  |   kontakty  |   hledat
Copyright © 2006