www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové


Pro vkládání příspěvků se musíte nejdříve přihlásit.

Laura
02. 01. 2012 08:43
Milá Lenko!
Nejprve chci popřát v?e nejlep?í do nového roku, hodně zdraví, spokojenosti a inspirace. :-)
Co se týče novinky - musím říct, ?e se Vám podařilo vytvořit postavu, která občas úspě?ně zastínila Sáru z HT v neoblíbenosti. Dosud nejsem rozhodnuta, která z nich vede. Lauru jsem překřtila na Jájinku, tak sobecké a sebestředné stvoření se ve Va?ich knihách hned tak nevidí. Lenko, Vy víte, ?e nejsem z těch, kdo by ?mahem odsuzoval nevěru, ale to, co vyváděla Laura a jak se k celé zále?itosti stavěla, nad tím mi zůstával rozum stát. A bohu?el neprohlédla ani na konci (co se týče míry vlastního provinění).
Musí se nechat, ?e kniha byla čtivá (a to i přes to, ?e jsem ji občas odkládala, jak moc mě Laura iritovala) a věřím, ?e ?eny jako Laura, skutečně existují. U poslední stránky jsem pocítila zadostiučinění a jsem velmi ráda, ?e jste takový konec zvolila.
Nicméně kniha se do mého Top nedostane, na to ve mě vzbuzovala příli? negativních emocí. Laura mi fakt tě?ce nesedla. Jít přes mrtvoly a být na to py?ná (a říkat tomu odvaha), to chce opravdu silnej ?aludek. Kdy? vyvádí blbosti Va?e kni?ní puber?ačky, dá se nad tím zamhouřit oko. Kdy? se jako idiot (s prominutím) chová dospělá ?ena, její? činy navíc zasahují její vlastní děti, u? se to oko mhouří hůře.
Lenko, nezlobte se za ta tvrdá slova, knihu jsem dočetla včera a jsem toho plná. Jak ale vidím, jsem mezi čtenářkami s tímto názorem osamocená. :-)
RE: Laura
02. 01. 2012 17:23
Milá Anno, děkuji za příspěvek i novoroční přání, potě?ilo. A ten příspěvek také, proto?e to, ?e kniha vzbudila vlnu emocí (a je jedno, zda kladných či negativních :-) ), je pro mě pochvala, jeliko? to znamená, ?e je příběh popsaný dobře, přímo ?ivě. A ona to je skutečnost.Nakonec, ne nadarmo se říká, ?e jsou lidé různé :-), tudí? mezi nimi nechybí ani sobci. Ka?dý má nějaké ?patné vlastnosti a ka?dý dělá chyby, jde jen o to, jak moc jsou záva?né a jak moc zasáhnou i dal?í lidi, nato? ty nejbli??í. Problémy v rodinných vztazích v?dycky nejvíc odnesou děti, nato? kdy? je rodič ře?í tak radikálně, jak to udělala Laura. A těch lidí, co jdou kvůli svému "?těstí", a? u? skutečnému nebo domnělému, i přes mrtvoly, je víc ne? dost.
RE: Laura
02. 01. 2012 18:39
Od: Katka
Lenko, asi mě za to mno?ství příspěvků zabijete :-) (snad jsem nic neprozradila), ale jak jsem Vám u? řekla, takhle kní?ka je pro mě natolik zajímavá, ?e ji řadím mezi svých TOP 5, proto mi to nedalo...
RE: Laura
02. 01. 2012 17:00
Holky, díky za zajímavý pohled na Lauru. Takhle jsem o ní neuva?ovala, ale v lecsčem s vámi souhlasím. I kdy? tak vyhraněná vůči ní nejsem :)
RE: Laura
02. 01. 2012 13:25
Miluju knihy Lenky ji? 14let a ka?dý rok natě?eně očekávám dal?í vydání, a? se ponořím do nádherných příběhů a s úsměvem či slzou v oku se pročtu dějem a zanechá ve mě nějaké pocity, vím, ?e to není v?dy klasický zamilovaný román, ale příběh Laury mě teda pěkně zvedal z gauče a v půlce jsem si říkala, ?e to u? ani nechci dočíst, ale zvědavost byla silněj?í. Marek ji měl jen na to, aby ho ?ivila, tak?e místo 2 dětí měla najednou 3. Zaklapla jsem ji a dala pěkně na úplný spodek knihovničky a myslím, ?e se k ní hodně dlouho nevrátím. Nevím, co mi jednou ?ivot přinese, nejsem vdaná, ale pevně věřím, ?e bych to jednou takhle neře?ila, ale nadruhou stranu děkuji za tento pohled nutí to se zamyslet. Dodatečně vám(nám) Lenčiným čtenářkám přeji krásný a co nejméně starostný rok 2012 ve společnosti oddychových příběhů na?ich oblíbených knih.
RE: Laura
02. 01. 2012 14:34
Od: Katka
A mě se právě moc líbilo, ?e to nebyla oddychovka :-)
RE: Laura
02. 01. 2012 14:37
Já mám neoddychové knihy moc ráda (Deváté nebe, Past na kočku, Schody do nebe..), ale nesmí v nich vystupovat lidé jako Laura.
V těch mnou zmiňovaných knihách to byli sympatičtí lidé bojující s nepřízní osudu, v tomhle případě to byla..... (doplňte si sami):-)
RE: Laura
02. 01. 2012 14:39
Od: Katka
Já taky, a moc, přijde mi, ?e s věkem roste chu? právě po těch "neoddychovkách" - nějak víc tíhnu k realitě a někdy i k depresivněj?ím knihám, viz. Vstupenka.A nebudu říkat, ?e jsem si nevzala ponaučení, i kdy? k Lauře mám hodně daleko :-)
RE: Laura
02. 01. 2012 14:41
Se přiznám, ?e Vstupenka pro mě nebyla depresivní. Spí? iritující. Ale je fakt, ?e by stačilo, aby se změnil vypravěč a kdyby to třeba popisovalo jedno z dětí, tak z toho mám a? trauma.
RE: Laura
02. 01. 2012 14:44
Od: Katka
Mě deprimovalo,jak si Laura * ?ivot...a jak byla slepá
RE: Laura
02. 01. 2012 14:48
Vidí? a to mě vůbec ne:-). Já to beru asi tak, ?e "jaký si to udělá?, takový to má?".
Navíc mi byla hrozně nesympatická, tak?e mi na ní vůbec nezále?elo.
A přesto?e souhlasím s tvým dřívěj?ím příspěvkem, ?e i dospělé ?eny se uvnitř pořád cítí jako malé holky, tak si současně myslím, ?e vy??í věk a u? od?ité události by měly alespoň trochu zaručit, ?e se člověk na takovéto situace doká?e podívat s nadhledem a trochu myslet.
RE: Laura
02. 01. 2012 14:53
Od: Katka
Sis na ní zasedla a bylo to :-))).Ne, mě to fakt deprimovalo, chvílema jsem chtěla s tou kní?kou zatřást - kdy? u? jsem nemohla přímo s Laurou, aby se probrala, ale tohle je ?ivot a stává se to, řekla bych, ?e často, Laura není jediná.Mě zas byla nesympatická Alex z MMZ, pořád brečela, jak nemá peníze a chodila ka?dých 14 dní na kosmetiku :-D
RE: Laura
02. 01. 2012 14:53
Od: Katka
Sis na ní zasedla a bylo to :-))).Ne, mě to fakt deprimovalo, chvílema jsem chtěla s tou kní?kou zatřást - kdy? u? jsem nemohla přímo s Laurou, aby se probrala, ale tohle je ?ivot a stává se to, řekla bych, ?e často, Laura není jediná.Mě zas byla nesympatická Alex z MMZ, pořád brečela, jak nemá peníze a chodila ka?dých 14 dní na kosmetiku :-D
RE: Laura
02. 01. 2012 14:56
To ne, já jsem (myslím) poměrně spravedlivý člověk. Na začátku jsem ji navíc i v lecčems chápala. Ale zkrátka se z ní vyklubal člověk s vlastnostmi, které nedoká?u akceptovat a nedoká?u najít polehčující okolnosti pro její chování. Zlatá Alex:-).
RE: Laura
02. 01. 2012 14:51
Veliký souhlas.
Přiznám se, ?e jsem s Laurou vůbec nesoucítila, nedokázala mě přesvědčit, ?e se jí něco děje, ?e je jí ubli?ováno a ?e trpí.
Jediný, s kým jsem soucítila, bylo její okolí a hlavně děti.
RE: Laura
02. 01. 2012 14:55
Od: Katka
Já si nemyslím, ?e bylo Lauře ubli?ováno (nebo ?e ona si to myslela), jen byla nespokojená a ře?ila to takhle blbě - alespoň já jsem to tak pochopila
RE: Laura
02. 01. 2012 15:07
Podle mě si to myslela - nerada bych vyzrazovala detaily, ale její důvody k nespokojenosti byly naprosto smě?né. A ona to myslela vá?ně.
RE: Laura
02. 01. 2012 10:58
Od: Katka
Samotko, neboj, sama nejsi :-), mě Laura také neskutečně rozčilovala (nechci se rozepisovat a něco prozradit), ale obě jsme četly, tak?e víme.?eny se zkrátka doká?í chovat sobecky a pokrytecky, obzvlá??, kdy? mají dojem, ?e jim u? ují?dí vlak.U mě ale narozdíl od Tebe kniha stojí a bude stát na samém vrcholu oblíbenosti, Lence se opravdu moc povedla a je čtivá, ze ?ivota a reálná.
RE: Laura
02. 01. 2012 11:34
Já se přiřadím k Samotce. Pokud bych v budoucnu o nějaké knize četla, ?e připomíná "Vstupenku do ráje", vyhnu se jí obloukem:-). Dobrá, čtivá zku?enost, ale jednou stačila.
Ono to opravdu není o kvalitách knihy, ale o tom, co já jako čtenářka chci číst. A o lidech jako Laura číst opakovaně nedoká?u.
RE: Laura
02. 01. 2012 11:15
Já neříkám, ?e nepovedla. :-) Jen je mi bohu?el hrdinka tak stra?ně nesympatická a tak moc mě rozčilovala, ?e to ovlivnilo mé nazírání na celou knihu.
RE: Laura
02. 01. 2012 11:27
Od: Katka
Já neříkám, ?e tvrdí?, ?e se nepovedla :-).V?ak ona si to Laura v důsledku pěkně "vy?ere".A chyby děláme ka?dý, vět?í, men?í, ale děláme.
RE: Laura
02. 01. 2012 11:51
Ony si to bohu?el vy?raly hlavně děti. A to je to, co mě činí vůči Lauře nesmiřitelnou. Proto?e víme, jak moc na ně brala ohledy. Jak moc si připustila, čím a jak moc se na nich provinila.
Ale chápu, ?e a proč se lidem ta kniha líbí, ona je dramatická, čtivá, se zajímavými zvraty v ději.
Mně nevadí číst o záporných hrdinkách (resp. o Daniele), ale Daniela věděla, ?e dělá sviňárny. Laura bohu?el neustále očekávala, ?e pro ni budou mít v?ichni pochopení (Tomá?, Marek, matka, kamarádky, ?éf, ...), sama ov?em pochopení pro ostatní (neřkuli svoje děti) neměla. Ani jí nenapadlo, ?e by ho mohla (a měla) mít.
RE: Laura
02. 01. 2012 14:56
Od: Ami
?mankote, já si jí snad budu muset jít urychleně koupit, a? mi přijde stýpko. Vy mi dáváte! Jinak zdravím.
RE: Laura
02. 01. 2012 15:00
No jsem zvědavá, co na to řekne?. Ale ty má? celkem pochopení pro Sáru a já ne, tak třeba ho u tebe najde i Laura:-).
RE: Laura
02. 01. 2012 14:58
Od: Katka
To ti vřele doporučuju :-).Určitě ji jen tak nepřečte? a nedá? do knihovny bez emocí :-)
RE: Laura
02. 01. 2012 15:02
Od: Ami
Ok. To zní jako zajímavá odměna po skončení zkou?kového.
Pixie: Uvidíme. Ale ty názory, co tu čtu mě zaujaly.
RE: Laura
02. 01. 2012 16:48
?ári, určitě kup, tahle za to stojí!!!
RE: Laura
02. 01. 2012 13:47
Od: jojo
Je fakt, ?e jsem takhle na kní?ku nekoukala, ?e byla Laura sobecká - já jsem vůbec nějak nechápala, proč tak najednou (asi jí pálilo dobrý bidlo :-/ ) udělala takovej převrat kvůli někomu, kdo jí za to ani nestál (naopak jí stál dost a dost :-) dobře jí tak :-D ), jsem si v?dycky myslela, ?e star?í holky u? to maj v hlavě srovnaný a jen tak kvůli jednomu pobláznění nepálí mosty jako chlapy, ale asi chyba lávky :-). Konec byl perfektní, říkala jsem si - dobře jí tak :-) A moc se mi líbí, ?e je kní?ka na téma, který tu je?tě nebylo, a přitom já podobnej případ (vy?írkovství) viděla u kamarádky a jejího bejvalýho :-) nemlich to samý, kdy? pominu věkovej rozdíl, on byl asi o 5 let mlad?í od ní, ale taky okolo něj běhala jak slu?ka, v?echno financovala, on bez práce, taky čekal na práci snů - no hodně jsem jí v tom viděla :-)
RE: Laura
02. 01. 2012 14:02
Od: Katka
Jojo, ten důvod, proč to Laura udělala (a pak to prostě jen nevychytala) Lenka přece moc dobře popisuje v samém počátku knihy (nechci být konkrétní), a k tomu, ?e je star?í, to přece neznamená, ?e má patent na rozum :-) a není to u? ?ena, i kdy? má u? děti.Ve skutečnosti jsme a pořád budeme holky, které chtějí lásku a uznání, a? nám je dvacet, čtyřicet nebo ?edesát.Věk roli nehraje
RE: Laura
02. 01. 2012 14:23
Kdy? mně se právě v?echny ty důvody zdály tak malicherné... . Krom toho jednoho nejspí? hlavního, ten tak nějak beru - nicméně jsem nezaznamenala, ?e by se ty problémy (kterých si byla vědoma jen ona) sna?ila nějak ře?it.
Ale nevěru vem čert, stane se. Ale to, jak si vůbec nepřipustila, ?e by někdy někde udělala chybu (ne? se jí to celé sesypalo na hlavu), to mě zará?elo. Na jejím místě by byl ka?dej normální člověk pěkně pokornej (např. v zaměstnání) a ona ne. Stále měla pocit, ?e má důvod být ura?ená, v?dy? oč jde, jen připravila firmu (nejen) o pár ká čé. ?éf toho nadělá... .
Nechápala jsem, jak si některé věci vůbec mohla dovolit (např. ta finanční stránka). A její svědomí bylo čisté. To mě fascinovalo.
RE: Laura
02. 01. 2012 14:30
Od: Katka
No, to bylo dost zajímavé, vybrat spořící účet a pak mít odvahu vůbec v duchu uva?ovat o alimentech na děti...přitom děti byly to poslední, co ji zajímalo, ?e
RE: Laura
02. 01. 2012 14:33
Přesně tak. Na to jsem zírala s otevřenou pusou. Ale některé ?eny jsou holt nestydaté.
RE: Laura
02. 01. 2012 14:33
Od: Katka
To jo, to Laura byla, o tom ?ádná.Ale i tak se mi to líbilo fakt hodně :-)
RE: Laura
02. 01. 2012 14:37
Já ti rozumím. Je fakt, ?e kdy? nic jiného, tak u mě kniha vyvolala bouřlivé reakce. :-)
RE: Laura
02. 01. 2012 14:40
Já ji musela číst dvakrát za sebou v rychlém sledu (vět?inou jednou přečtu, pak mám třeba měsíc pauzu a teprve čtu znova). Poprvé jsem toti? zhruba od půlky četla hrozně rychle a zbě?ně, vynechávala detaily, jen abych u? byla na konci, dozvěděla se, co se stane, a měla od té knihy pokoj:-).
RE: Laura
02. 01. 2012 12:39
Od: Katka
Já bych se ráda rozepsala více, ale nechci nic prozradit - nicméně ty děti tam byly stě?ejní, co mě ?tvalo, Laura byla neuvěřitelně sobecká a bezohledná.Jak říkám, ono se jí to vrátí (vrátilo)



www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : knihy Lenky Lanczové

   popis knihy
   debata ke knize
   ukázka
   čtenářský deník
   postavy
   písničky

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : dívčí romány

       
Hodnotit knihu může pouze přihlášený uživatel.

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : mapa stránek Lenky Lanczové

Pokud se tu trošku ztrácíte a chcete se dozvědět, kde co najdete, pomůže vám mapa stránek.
homepage  |   o lence  |   časté dotazy  |   debata  |   knihy  |   srazy  |   soutěže  |   kontakty  |   hledat
Copyright © 2006