www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové


Pro vkládání příspěvků se musíte nejdříve přihlásit.

Jana a ostatní
20. 09. 2007 10:33
Tuhle kní?ku jsem dočetla je?tě před Blí?enci (Lenčiny kní?ky sjí?dím v podstatě nonstop :-) ), ale nějak mi nevy?el čas ji "rozebrat".
Na téhle kní?ce se mi asi nejvíc líbilo, jak ka?dá holka byla úplně jiná, začínaly jako velké kamarádky, pak jejich přátelství dostalo trhliny, ale holky to ustály. To se mi líbilo moc, byla jsem ráda, ?e to tak dopadlo. ?e si holky rozuměly i přes různé povahy a tolerovaly se (i kdy? to občas během stanování tak nevypadalo).
Letní prostředí, to je moje, v?dycky mě to tak správně naladí (ale mám ráda Va?e kní?ky i s vá?nými tématy). No a Tonda byl můj miláček, díky němu si mě Kengi získal, je?tě ne? se objevil na scéně. :-)) A to tajemno okolo hřbitova sebevrahů byla ta správná tře?nička.
Ale nebyla bych to já, kdybych nepři?la s nějakou "kritikou". :-) Moc se mi nelíbilo, jak Jana vyře?ila svou nevěru. Na jejím místě bych to Pavlovi neřikala, pokud bych s ním chtěla zůstat. Ale chápala jsem, ?e Jana byla čestněj?í ne? já a nepřiznání by brala jako podlost. Jen jsem u? nepobírala, proč se roze?la i s Mirkem, to mi zavánělo u? tro?ku "sebemrskačstvím", proto?e tím nepotrestala jen sebe, ale hlavně Mirka, kterej za nic nemohl. Ale ka?dej jsme nějakej, v ?estnácti je člověk plnej ideálů a chce mít v?echno čisté a já mám u? trochu pokřivenej charakter. ;-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 17:47
Díky, Anno,za pěkný a dlouhý příspěvek,nato? kdy? vzbudil celou debatu na téma nevěra, prima. Je zajímavé číst různé názory. U románové Jany ?lo skutečně spí? o to sebemrskačství, měla prostě takovou povahu (a znám holku, která svého kluka podvedla a pak mu to řekla, jako aby se "očistila" - mo?ná se ve svém svědomí očistila, nicméně ten kluk se s ní roze?el, nepřekousl to). Prostě, lidé jsou různé, to platí jak o klukovi, tak o dívkách. A s těmi ideály... souhlasím. Ono se to v ?estnácti vidí jinak ne? o pár let později, kdy? u? je člověk otlučený ?ivotem a zá?itky.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 10:52
Od: Dandy
Vidis, me by zase doslova zralo svedomi, kdybych neco takoveho nekdy udelala svemu klukovi :). Knizku jsem ale jeste necetla, takze nevim presne za jake to bylo situace, ani co se tam presne stalo. Minule jsem mela na vyber, jestli koupim Nahradniho prince nebo Sonatu. A koupila jsem Prince, protoze u Sonaty me nijak zvlast nenadchl obsah knizky, ale urcite si ji taky sezenu, abych mela knihovnicku kompletni :))
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:01
No já neřikám, ?e by mi to bylo jedno, kdybych podvedla (a předesílám, ?e se mi to je?tě nestalo a doufám, ?e ani nestane). Nejlep?í je samozřejmě nedělat to, nepodvádět. Ale kdy? u? se to stane a já nechci o toho, koho jsem podvedla, přijít, co získám tím, ?e mu to řeknu? Fale?nej pocit čistýho svědomí. V některých případech mi to připadá i jako sobectví, přiznat něvěru. Mně se uleví, já jsem dobrá, přiznala jsem se. Jemu tím ale akorát ublí?ím. Já nevim, tohle je fakt slo?itý, navíc jsem v té situaci nebyla, tak nevím, jak by se mi s tím ?ilo, ale pokud mám toho druhého ráda, pak jsem zastáncem přístupu "zatloukat". I kdy? to neni nejčestněj?í.
Jinak ale mů?u Sonátu doporučit, určitě se nudit nebude?. K doplnění kompletní sbírky mi chybí dvě kní?ky a sháním je opravdu horko tě?ko. Ale pří?tí týden jedu do Prahy, tak snad budu mít ?těstí.;-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 10:55
Holky, svědomí by mě asi ?ralo, ale asi bych se dr?ela: ,,co oči nevidí, to srdce nebolí"..tedy, pokud by to někdo nenapráskal.
1. bych neměla odvahu to druhému říct
2. no, mů?u si domyslet jeho reakci, asi by to mělo na vztah dost negativní vliv..říká se, ?e i kdy? ten dotyčný ,,odpustí", visí to ve vzduchu a stále by ve mně hlodal červíček, aby to při nějaké výměně názorů či stresové situaci nepou?il jako výčitku...
Je fakt, ?e dřív bych to řekla, jak pí?e Samotka ,,plná ideálů"..ale teď a v budoucnu fakt nevím.
Budi? mě i budoucím partnerům útěchou, ?e nevěře fakt nefandím, jsem sama ?árlivá (a tě?ko bych nevěru odpou?těla) a nikdy jsem nevěrná nebyla...:-) Jsem hodná holka..ehm:-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 12:42
Od: Alya
Já souhlasím s tím, ?e zatloukat? Kdy? nastane situace, ?e je člověk nevěrnej, a pak toho stra?ně lituje a v podstatě ho to ujistí o tom, ?e nejvíc miluje svýho partnera a chce s ním zůstat, tak proč ten vztah ničit a je?tě ubli?ovat tím, ?e mu to řekne? Kdy? je člověk nevěrnej, ale hodlá v tom pokračovat, tak by to měl s tím partnerem co nejdřív čestně ukončit, ale stejně je zbytečný mu je?tě k tomu vmést do tváře tu nevěru. Tak?e v jakýkoli situaci mi přijde hloupost to přiznávat.

Taky je zajímavý, jaký lidi jsou? Kdy? někdo říká: ?Nikdy bych nepodvedl/a a nikdy bych nevěru neodpustil/a?, tak se spí? jen usmívám, proto?e to si člověk mů?e malovat, jak nepodvede a bum ? přijde v nečekanou chvíli ?ílená chemie a já nevím, co v?echno za vědy, a u? to je. Jak by nikdy neodpusitl a bum ? je tak hrozně zamilovanej, ?e to přejde, ?odpustí? a je?tě často naivně doufá, ?e to byl jen jednorázovej zkrat.. Jak by nikdy nebyl s nikým jen na TO jedno a ?up, u? to frčí? Třeba taky jak by nikdy nenaru?oval vztah někomu jinýmu a ani se nenaděje a u? chodí s někým zadaným. A nebo jak by nikdy za ?ádnou cenu nezkousl vztah na dálku a tradááá, u? má přítele tisíc km daleko a sní o krásných česko-ji?anských dětičkách :)) Člověk plnej zásad, ale kdy? dojde na lámání chleba, zásady se někde poflakuj ruku v ruce s hodnám ?já? :))) No a proto nikoho za nic rad?i neodsuzuju. 1) na to asi nemám právo a 2) kdybych za něco odsoudila a za měsíc udělala to samý, to bych si připadala je?tě víc hloupě :)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 20:28
Od: Au?ra
S tím musím souhlasit. Dostala jsem se do situace, kdy jsem sice byla zamilovaná do jednoho kluka, ale ?íleně mě přitahoval - po fyzické stránce - druhý. do té doby jsem si myslela, ?e bych nemohla podvést někoho, koho miluju...asi mohla...tehdy nedo?lo na víc, ne? na jeden polibek, který si doteď vyčítám - proto?e s tím druhým klukem stále jsem a stále ho miluju - ale u? vím, ?e nic není tak černobílé...a ohledné říkání - o tomhle ví, ale jednat se o něco víc nebo přijít to v pozděj?í fázi vztahu, tak u? bych taky zatloukala...připadala bych si podle, ale jakou by mělo cenu mu ublí?it?
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 17:52
Naprosto souhlasím, Alčo. Představy a zásady jsou jedna věc a skutečnost věc druhá. Spousta lidí tvrdí, ?e by NIKDY neudělala to či ono... Jen?e to tvrdí proto, ?e nebyla v situaci, kdy něco takového musela ře?it. Jistě, určitě jsou opravdu zásadoví lidé, kteří si poručí i přes tu chemii a ostatní vědy :-), ale vět?inou to bude jinak. Člověk je tvor chybující a nedokonalý. V?dycky mě nadzvedávají maily, kdy? mi třeba holky pí?í, ?e nechápou, jak si Nela (Hořká chu? lásky) mohla začít s ?enáčem, to ony by NIKDY, nebo jak mohla být Romana (Nebe plné hvězd) tak hloupá, ?e se nechala ovládat Hynkem, ony by ho prokoukly hned a NIKDY by se nenechaly, nebo jak mohla být Andrea (Sběratelka polibků) tak naivní a věřila, ?e ten či onen kluk se zamiloval, kdy? ony jasně viděly, ?e ji má jen na to, ?e by hned poznaly, jak to s nimi ten druhý myslí, atd, atd. Svědčí to o tom, ?e víceméně ka?dý má jasno - teoreticky, ov?em v praxi je to pak jiné, no. Nejsem zastánce nevěry, vůbec ne, ani nenavádím holky, aby byly nevěrné nebo si začínaly s ?enáči (jak mě onehdy jedna paní obvinila), jenom mám pro lidskou slabost pochopení a vím, ?e ty situace existují, tak?e neodsuzuji.
RE: Jana a ostatní
21. 09. 2007 08:55
Od: Alya
Já nevím, kolik těm holkám, co vám pí?ou takové maily, je, ale já bych asi třeba ve 14 nebo 15 tvrdila to samý, ?e bych nikdy to a tamto a toto u? vůůůbec a s prvním klukem do konce ?ivota... Ale pak člověk najednou něco pro?ije, za půl roku něco dal?ího a hop, najednou se na v?echno dívá jinak a nic nezavrhuje a neodsuzuje. Tak?e i s věkem to určitě souvisí. Taky si třeba za pár let řeknou, jak mohly být tak naivní...
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 17:57
Jee, Leni, teď mě docela pobavila ta věta o té paní...a tak mě zajímá, jestli třeba chodí maminky dívek, co čtou tvé kní?ky do knihovny a třeba ře?í, cos do té kní?ky napsala a tak...:-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 18:00
Do knihovny ne,tam si chodí holky nebo mamky pro podpis, chodí tam ty, kterým se kní?ky líbí. Tyhle věci se ře?í přes maily a dopisy, ale je to výjimka, spí? mi mamky pí?í, ?e mi děkují, proto?e jsem jednak přivedla spoustu dívek ke čtení, i některé zaryté nečtenářky, a jednak i proto, ?e jim pak nemusí to či ono vysvětlovat :-), nebo ?e se jim to pak vysvětluje snáze, nehledě na tom, ?e na příkladech holky vidí, jak to mů?e dopadnout, kdy? se zachová tak či onak.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 18:08
Tak to musí být dobrý pocit, kdy? se hrnou spí? takový pochvaly...:-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 18:10
Je to krásný pocit. Jak říkám, je to vlastně hnací motor, tím víc mě baví psát. A to,?e nejsou negativní reakce - je to proto,?e nikoho nenutím číst moje kní?ky :-) Prostě je čtou ti, kterým se líbí.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 12:47
Přesně takhle to vnímám i já.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:04
Já jsem taky pro věrnost, ?ivot je daleko jednodu??í a co si budeme namlouvat, i hezčí. Ale zku?enosti mě donutily změnit své radikální názory na nevěru a já bych nejspí? odpustila. Teda hlavně - já bych NEPÁTRALA a nechtěla vědět. Ale ?árlivá jsem taky. ;-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:06
Jojo, asi tak...s tím ?ivotem. Kolem sebe vidím dost rodin a vůbec lidí, co ?ijí v man?elství, toho druhého mají svým způsobem rádi, spokojenost, normální člověk, kterého potkává?, baví? se s ním..a přitom x let mají milence/milenku, funguje to tak, jak to funguje. Nelze zobecňovat...ale jsem pro věrnost. Mo?ná romantický, naivní názor dvacetileté holky ale jo..jen?e nelze říct, jak se v ?ivotě v?dycky zachovám, ?e jo..
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:15
No, já pro příklady nevěr nemusím chodit daleko. Můj přítel je se mnou nevěrný. :-( Ale to tu opravdu nechci rozebírat.
No ale třeba kdy? si vezmu mého dědu a babičku - jsou spolu skoro 60 let. Děda byl babičce nevěrný hodně často a do docela vysokého věku. To je teda verze babičky, děda dodnes zatlouká. :-) A kdy? je dneska pozoruju, maj se pořád rádi a vá?í si jeden druhého. Proto?e spolu pro?ili tolik a tolikrát museli jeden druhého podr?et, ?e "nějaká nevěra" (zlehčuju, já vím) jejich vztah prostě nemohla ohrozit. A ostatní nikdy do man?elství nevidí a neví, proč k nevěře do?lo.
Jak řikám, taky bych byla rad?i, kdybych nevěru nikdy nemusela ře?it, ale připadá mi ?koda ničit kvůli nevěře jinak fungující vztah.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:23
Samotko souhlas, podobný typ vztahu, který si uvedla u svých prarodičů, mám na mysli. Ty lidi pojí něco jiného - a pro nás, přiznejme si, nyní tě?ko pochopitelného - ne? zamilovanost apod. Oni se mají rádi, pro?ili spolu ?ivot, mají hafo společných zá?itků, vědí, ?e se na sebe mohou spolehnout..a nevěru nevidí tak, jako my.
Tvůj vztah neodsuzuji, ani nemů?u. Sice jsem ten typ, dost tě?ce nesoucí fakt, ?e přítele bych neměla jen pro sebe, ale jak říkám..nemů?u soudit. Kdoví do koho se zamiluju...Ty emoce:-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:53
No právě. Kdybych byla schopná o svých citech rozhodovat, nikdy bych do toho ne?la. Asi jsem slaboch a neumím si říct ne. A sobec, neberu ohledy na ostatní a stavím si své ?těstí (i kdy? dost pochybné) na ne?těstí druhých. Cejtim se sama dost mizerně, tak jsem ráda, ?e se najde někdo, kdo mě neodsuzuje. Dík. :-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:57
Samotko, nelze odsoudit. Ti lidé, co nejvíc odsuzují a moralizují pak do podobné zamilovanosti s někým zadaným spadnou taky..a to musí být dost blbej pocit.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 10:58
Od: Dandy
Jojo, fakt hodna holka :))). Ja jsem taky dost zarlivej clovek, takze to s tou mou neverou taky nebude zas az tak horky, ikdyz... no, jak se to vezme :))
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:05
Tu poslední větu bych prosila vysvětlit. :-))
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:04
Dandy, kdy? nad tím ale přemý?lím..já jsem jednou stranu dost ?árlivá, ale také emocionálně zalo?ená. Kdy? jsem si s někým přestala rozumnět, ře?ilo se to rozchodem..přiznávám, mé vztahy ?ádná sláva, děsí mě představa: ,,být spolu jen ze zvyku", mo?ná jsem blázen, no..ale svým způsobem chápu (nebo se sna?ím pochopit) lidi, co do nevěry spadnou a ?ijí právě v podobně nefunkčím nebo zakopaném vztahu. Dost ne??astné ře?ení, pokud ten 2. má víc rád, ublí?í mu to taky...ale tě?ko soudit.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:26
Od: Dandy
Presne, Lizzie, souhlasim s tim, co pises. Ja mam pritele, muzu rict, ze nam to celkem jde, ale... ten zvyk je tam uz taky zretelne citit, spis z me strany. Mam ale duvody na to ho neopustit, dopadlo by to pak se mnou dost blede a... to nechci a taky ani nemuzu, no. Je to domotany, jak se da :)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:34
Jo, to musí být pořádně tě?ké..dr?ím pěsti..a pí?u ti mail:-)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:35
Od: Dandy
Dik, tesim se :)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 11:55
Od: Dandy
Z toho si nedelej tezkou hlavu, dneska to tak dela hodne lidi, ze buduje sve stesti na nestesti druhych, vlastne to uz tak bylo porad, jen nekdo to bere sportovne a nekdo diky tomu pacha sebevrazdu. Ja te kazdopadne neodsuzuju, kazdy zije tak, jak to vyhovuje jemu samotnemu :)
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 12:18
Jo, já vím, ?e to dělá hodně lidí, ale to mi moje výčitky moc neulehčuje. Ale děkuju vám oběma za podporu. Sebevra?du páchat nebudu, ale hrdá na to taky zrovna nejsem.
Jinak, já jsem byla dřív taky velmi radikální, pochopení pro ostatní jsem neměla, ale tak nějak mě různé zá?itky a zku?enosti donutily svůj přístup přehodnotit. Tak?e teď taky neodsuzuju.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 12:01
Od: Dandy
Moje rec, kritizovat a odsuzovat umi kazdej, ale chapat druhy... to dneska umi fakt jen malokdo, bohuzel.
RE: Jana a ostatní
20. 09. 2007 12:18
Tak pokrytectví je dost humus, ale co se dá dělat. Dandy, odeslala jsem mail a omlouvám se za úpravu, poslední 2 odstavce jsem blbě zařadila...tak snad se v tom vyzná?, jsem to ale popleta.
Mějte se krásně holky, přijede mi kámo?ka..drbárna bude, drbárna!



www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : knihy Lenky Lanczové

   popis knihy
   debata ke knize
   ukázka
   čtenářský deník
   postavy
   písničky

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : dívčí romány

       
Hodnotit knihu může pouze přihlášený uživatel.

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : mapa stránek Lenky Lanczové

Pokud se tu trošku ztrácíte a chcete se dozvědět, kde co najdete, pomůže vám mapa stránek.
homepage  |   o lence  |   časté dotazy  |   debata  |   knihy  |   srazy  |   soutěže  |   kontakty  |   hledat
Copyright © 2006