www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové


Pro vkládání příspěvků se musíte nejdříve přihlásit.

Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 10:56
Od: Blouda
Dalo by se říci, ?e v?echno co jsem chtěla napsat, u? napsala ní?e Brambora, ale já to prostě napí?u taky, potřebuju to, tak moc jsem nabitá dojmy :)
Jsem vdaná, ani ne dlouho, ani ne krátce, mám dvě děti (mlad?í ne? Laura) a můj mu? jezdí s kamionem :) Bývá doma dokonce méně často ne? Tomá?. Je tedy jasné, ?e jsem na začátku Lauru naprosto chápala!!! Ale není to jen o tomhle konkrétním případu,např. o je?dění s kamionem... v?echna man?elství časem zev?ední, a kdo tvrdí opak tak l?e. Pak nastupuje ta otázka: A bude to jinde jinak? Samozřejmě, ?e nebude.
Ve chvíli, kdy Laura ode?la od Tomá?e, sbalila tak drsně děti, jsem měla chu? tu kní?ku odlo?it a nečíst, proto?e jsem si říkala Bo?e ta je ale blbá. Tak samo se mi chtělo křičet, kdy? přicházely první problémy s Markem. Ale vydr?ela jsem a dočetla a jsem za to ráda. Ano přiznávám, Láska je mocná čarodějka, ale jen na chvilku. A je velice vůči nám nefér, proto?e oslepuje. Kdy? se pak člověk ohlédne zpátky, tak si řekne, ?e to za to ani nestálo. Ano, jsou sice zá?itky, ale zaplacené vysokou daní. Pár krásných chvilek přece nestojí za to ublí?it spoustě lidí kolem sebe a navíc je?tě dětem! To mě v té knize velice bolelo.
Nejsem puritánka, ale u? jsem dávno při?la na to, ?e ?eny jsou na světě od toho, aby sná?ely daleko vět?í příkoří ne? mu?i (jak fyzické, tak psychické) a holt se s tím musí smířit. V?dycky si řeknu, ?e není tak zle, aby nemohlo být je?tě hůř ;)
Nevím, jestli jsem tady nepsala spí? bláboly, ale jsem té kní?ky tak plná (právě jsem ji dočetla), ?e jsem to prostě musela dostat ven.
Paní Leni, vrátila jsem se k Va?im kní?kám opět po del?í době a musím smeknout a poděkovat, opravdu jste zase zazářila! Děkuji, ?e pí?ete i kní?ky pro nás "odrostlé"!
Va?e Barbora
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 11:27
Milá Barboro, i tobě děkuji za dlouhý a pěkný příspěvek. Pochvala potě?ila, tím víc, ?e některé věci má? s hrdinkou stejné (myslím man?elství "na dálku" apod). Jak pí?e?, taková ta pravá ?havá zamilovanost se prostě musí vytratit, ta nemů?e vydr?et celý ?ivot, stejně jako určité formě stereotypu se taky nejspí? nikdo nevyhne. Důle?ité je, aby zůstala láska - a pro to se musí něco dělat. Kdy? někdo ukončí dosavadní "nudné" man?elství a vrhne se do nového a myslí si, ?e teď u? to bude ?havé a skvělé napořád, tak je dost naivní, proto?e i ten nový vztah časem zev?ední. Vět?inou to nejvíc odná?í ti nevinní - děti, nato? kdy? se to ře?í takhle "hrr" jako Laura. Není to jednoduché, ten ?ivot, nato? pak vztahy! Měj se krásně, Báro, jsem moc ráda, ?e ses k mým kní?kám vrátila.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 11:29
Od: Blouda
Velice ráda jsem se vrátila! A Vy jste přesně vystihla to, o co ?lo.... o obrovskou naivitu. Jen?e naivita patří k ?ivotu a cesta od naivity k realitě je velice bolestivá, bohu?el ale pravdivá.
Hodně zdaru při psaní :)
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 11:19
Proč musím jako ?ena sná?et daleko vět?í příkoří ne? mu?i?
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 12:55
Od: Ami
?ena ,,nemusí" sná?et vět?í příkoří ne? mu?i - nicméně v reálu často sná?í. Problém je, ?e ?eny se sice emancipovaly, ale v české kotlině to, v kombinaci s komunismem, znamenalo to, ?e měly jednu práci v zaměstnání - a druhou doma, plus x dal?ích věcí.
Bohu?el největ?í ?ovinistky jsou kolikrát některé ?eny - viz. chování stylu ,,musí být uklizeno, navařeno, jinak ?enská nevypadá jako správná ?enská", ,,přece nebude? chtít po chlapovi, aby ti s něčím pomáhal" a podobně. Vypisuji to, co mě zrovna napadlo, ale ono se to kupí.
Před pár dny jsem psala práci, která se zabývala genderem, a i kdy? porovná? weby pro mu?e a pro ?eny, tak je to síla, ty předsudky jsou ve společnosti stále ?íleně zarostlé.

Jinak ano - jsem feministka. A myslím, ?e na tomhle webu nejsem jediná a je to tak dobře.

Btw - nespojujte to s tím, ?e chci Lauřino chování hájit. Za prvé jsem knihu je?tě nečetla, ale z komentářů jsem vytu?ila, ?e to, co provedla byla pak svi.árna.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 15:21
A já znovu napí?u- ?e jsem ráda ?enská, dokonce kolikrát i ta u?tvaná...
A kolikrát mně i baví pečení a vaření a uklízení...
Nejsem kariéristka, nikdy nebudu....ano, zajímají mně nové věci, nové knihy, zajímavá témata, slo?ité filmy...

Snad proto nejsem ?patným člověkem, ?e nejsem feministka, která chce za ka?dou cenu mít stejné podmínky jako chlap...a nechce se vdávat a rodit děti. Pro mě je rodina na prvním místě, sama se cítím smutná, potřebuju kolem sebe rodinu a ten klasický model se mi líbí. Samozřejmě si upravím některé věci- doma uklízí, vaří a stará se o dítě i man?el, tak samo jako nechci být ?ena v domácnosti, po skočení MD chci do práce, ale zase, ne za cenu toho být v ní od rána do večera. Chci pracovat, ale zaároven být hodně pro své děti a rodinu.
Ale tohle asi opravdu ka?dý má, jak si nastaví...
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 15:55
Od: Ami
To, ?e je někdo feministka, neznamená, ?e odmítá rodinu, nebaví ji péct, vařit a ?e musí mít velkou kariéru. To je blbost - osobně si myslím, ?e zná? víc feministek ne? si myslí?. Feministka je v podstatě ka?dá ?ena, co si zařídí ?ivot podle sebe (ačkoliv někdy ka?dý musíme dělat kompromisy).
A jinak za sebe - jo chci mít stejné podmínky jako chlap. Platové, realizační, rodinné i kariérní. Nevidím důvod, proč by tomu tak být nemělo.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 13:02
S tím souhlasím. V podstatě se v?ím, cos napsala.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 13:04
Od: Ami
Věděla jsem, ?e to pochopí?:)
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 11:36
Určitě by neměly trpět víc, jen?e přes v?echny ty řeči o emancipaci ?en víc starostí le?í na bedrech ?eny (předev?ím starostí o děti). A navíc je rozdíl i v mu?ském a ?enském my?lení, ?eny si to prostě víc berou, dělají si starosti i z toho, nad čím chlap mávne rukou.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 11:54
To, ?e se starám o děti a občas si dělám hlavu ze zbytečností, nevidím jako důvod k tomu, abych musela sná?et více příkoří.
Já nevím, ?iju v přesvědčení, ?e jaký si to udělám, takový to mám a jestli budu sná?et v ?ivotě příkoří, pak to bude proto, ?e jsem se proto z nějakého důvodu rozhodla, nikoli proto, ?e jsem ?ena.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:22
V?ak já to neříkám jako důvod ke sná?ení příkoří, ale jako fakt, proč to má ?ena tě?ké. Mu? zase z jiných důvodů, to mu neberu. Starat se o děti je normální, nemyslela jsem to, ?e jim musí vařit a prát a dělat s nimi úkoly, měla jsem na mysli ten strach, který o ně má. Začne to narozením a je to nav?dy. Chlap se o děti určitě bojí taky, ale jinak - a to právě díky rozdílům v mu?ském a ?enském my?lení.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:30
Lenko, já se nepřu o to, jestli to ?eny mají tě??í, jde mi o to příkoří. Tam si myslím, ?e sná?ení příkoří není předurčeno pohlavím. :-)
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:14
Od: Evav
Já tedy souhlasím se Samotkou. Asi je pravda, ?e ?eny sná?ení více příkoří, ale ne proto, ?e musí, ale proto, ?e k tomu mají své jiné důvody. Jaké si to udělají, takové to mají.
A ohledně Laury její názor také plně sdílím - úplně vystihla můj názor na ni.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 12:56
Od: Ami
To je dobrý postřeh - jaké si to udělají, takové to mají. A to by se člověk divil, co i z mladých, relativně vzdělaných holek občas vypadne za moudra. Uf.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:26
Ké? vám to tak dopadne, holky :-). I po třiceti letech man?elství a pár vychovaných dětech .-) To nijak nezlehčuji, jen konstatuji.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:40
Já právě proto nemám moc iluze....
a i ted u 3letého dítěte si na vás často vzpomenu, Leni...
Děti jsou někdy smradi :-DDD
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:33
Já si nedělám iluze o tom, ?e můj ?ivot bude procházka rů?ovým sadem. ?e mě nikdy nic o?klivého nepotká, ?e s partnerem budeme mít i po dvaceti letech stále stejně krásný vztah jako na začátku atd.
Ale jestli se mi v ?ivotě něco nevyvede, jsem ochotna si připustit, ?e na tom mám podíl. :-)
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:43
A v tomhle stebou nesouhlasím...p?e si nemyslím, ?e na v?em ?patném v ?ivotě musí? mít podíl...
Bohu?el!!!

Ov?em nemluvím s vlastní zku?enosti...na?těsstí!!!
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:47
Ale já nemluvím o ?ivotních tragédiích.
Ale například pokud mám za chlapa blbce, tak proto, ?e jsem si ho vybrala. Pokud jsem ?okována, ?e můj vztah po patnácti letech není stejný, jako na začátku, pak jsem naivní. Pokud jsem nespokojená v zaměstnání a nehledám jiné, nech? si nestě?uju. Atd.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:45
Tak já myslím, ?e Samotka nemluví o tom, kdy? ti man?ela přejede auto, ale spí? má na mysli například situaci, kdy jde do háje man?elství (málokdy je to vina jen jednoho) a ona by (zřejmě) byla ochotná si to připustit.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:40
No, ale to bude asi ono. Pokud má někdo střízlivý a realistický přístup k ?ivotu (mimochodem četla jsem nedávno článek, kde realistický přístup k ?ivotu = deprese:-) ) u? od puberty nebo tak nějak (to zn. ?ádná Alex nebo Laura), tak je to člověk se slu?nou sebereflexí a má mnohem vět?í ?anci, ?e se nebude chovat tak sprostě a sobecky jako Laura například (tzn., ?e pro tuto postavu nebude hledat pochopení).
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:54
Jsem tého? názoru.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:04
Tak to ti přeju, at ti to předsevzetí vyjde ;-)))

Ne, já jsem ráda ?enská, i kdy? je mi jasné, ?e to prostě máme kolikrát tě??í....ale jsou zase chvilky, co chlapi prostě neza?ijí, např. pohyby miminka v bří?ku, to pouto s malým dítětem, kdy mamánkuje...kdy maminka je prostě ta JEDINÁ...a to třeba za fyz.bolest zase stojí.
I kdy? zále?í na úhlu pohledu, chlap by ti řekl, ?e ne, ?e on to má tě??í...můj by se hádal určitě :-D

Jinak co se týče psychična, máme to tě??í právě proto, ?e si kolikrát berem věci, co by chlapa ani nenapadly...ne proto, ?e by nechtěl, ale jejich mozek je asi nastaven prostě jinak...
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:18
Od: Evav
Ale chlapi to taky nemají jednoduché a ře?í jiné věci, které by zase ?enu nenapadly.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 12:13
Já vidím rozdíl mezi "mít to tě??í" a "muset sná?et příkoří".
A abych pravdu řekla, nevím, jestli to ?eny mají krom porodu tě??í ne? mu?i, to si opravdu netroufám soudit. :-)

P.S. v předchozím příspěvku mám gramatickou chybu, jí? jsem si vědoma.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 18:03
Od: Blouda
Btw: chytá? se zbytečně slova "příkoří", nejspí?e jsem ho pou?ila ?patně. Nevím jestli je vůbec nějaké slovo, kterým se dá popsat to co mám na mysli. Prostě jen to máme v ?ivotě tě??í a ne v?dy platí to "jaký si to udělá?, takový to má?".
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 18:01
Od: Blouda
Vidím, ?e Brambora mi tak nějak rozumí, to je fajn. Jediné, co k tomuhle jde napsat je, ?e holky nevdané (myslím de?lí dobu), bezdětné, "mladé", tohle nikdy nepochopí, a? za pár let.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 09:01
"Jediné, co k tomuhle jde napsat je, ?e holky nevdané (myslím de?lí dobu), bezdětné, "mladé", tohle nikdy nepochopí, a? za pár let."

Ano, moje "oblíbená" věta, která se u diskuse k této knize periodicky opakuje:-). Jen si dovolím podotknout, ?e i holky nevdané, bezdětné, "mladé" apod. si něco za?ily a na základě těch zá?itků a zku?eností u? vědí, jak v určitých situacích jednají. Já jsem k sobě například extrémně kritická, o svých slabostech vím, tak?e málokdy vyřknu něco definitivně právě z toho důvodu, ?e vím, ?e se to mů?e jinými okolnostmi rychle změnit. Ale jsem si jistá, ?e bych NIKDY nepou?ila partnerovy (s vlastnostmi Tomá?e) peníze na to, abych si vydr?ovala milence. A k tomuto prohlá?ení opravdu nemusím mít za sebou to, co Laura.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 11:05
Od: Blouda
Souhlasím. Kdybych to měla vzít podle sebe, tak jsem si jako nevdaná a bezdětná pro?ila to, co jiná dlouho vdaná s dětmi třeba neza?ije nikdy. A co se týče těch peněz - no byla jsem v ?oku nad Lauřiným bezohledným chováním. A velice jsem se divila, ?e to Tomá? nijak neře?il.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 08:28
Já pevně doufám, ?e to nepochopím nikdy. ;-)
Mimochodem velice by mě zajímalo, jestli v?echny ty chápající a neodsuzující a obdivující čtenářky budou stejně chápající a neodsuzující a obdivující, a? je z malicherných důvodů začne podvádět jejich chlap a nakonec je opustí a půjde za hlasem svého srdce. ;-)
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 15:16
hele, podvádí se i z roze?ranosti, nudy a zahálky, nevěřím, ?e v téhle společnosti je to v?dy z nějakého důvodu...
viz třeba Milenci a hří?níci...

Tahle debata se zas zvrhla, kam neměla a to je tak v?dy, kdy? se moc slovíčkaří a sna?í přehádat někoho moc chytrého :-p

Já jdu bokem, p?e i kdy? se tomu říká debata, u? cíítím tro?ku to hádání...tudí? jdu pryč..
Nechci být vtáboře- souhlasím s Laurou...jen proto, Aničko, ?e ty ne ;-) U? proto, ?e od začátku to tak není!!!
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 15:23
Báro, teď se přiznám já, ?e moc nechápu, co tím chce? říct...
Samotka tady nadhodila zajímavou my?lenku a sice tu, ?e se tady spousta čtenářek Lauru sna?í pochopit a její chování nijak neodsuzuje. A je fakt, ?e mě by taky zajímalo, jestli by ty samé čtenářky tohle pochopení ze sebe vydolovaly, kdyby se jejich partner zachoval úplně stejně jako Laura. Z logiky věci by to pochopení najít měly, ne? Já bych to tedy předpokládala, jinak by to byl hodně pokrytecký přístup.
Ale něco mi říká, ?e v tom případě by ten chlap byl hrozný bídák...
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
19. 01. 2012 15:55
Já jsem si třeba vůbec nev?imla, ?e by tu někdo s Laurou souhlasil...
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 11:27
Od: Blouda
Proto?e tak to od nepaměti je. ?eny jsou silněj?í tvorové ne? mu?i právě proto, ?e v?e le?í na jejich bedrech, od porodů, výchovy, péče o domácnost po chození do práce a celkové řízení ?ivota. Je to tak u? co je svět světem a v?dy bude.
Navíc ?enská, která nemá chlapa doma, ale na cestách, to má je?tě dalekoho hor?í, proto?e dělá maminku i tatínka dětem. Hele já si nestě?uju nebo tak něco a pokud Ty má? ?ivot jinak, tak Ti to jen a jen přeji :) Já pí?u podle svých zku?eností a podle toho, co vidím kolem sebe.
RE: Jak pí?e Brambora... Ufff
18. 01. 2012 11:50
Já ti nevím. Porod je neoddiskutovatelnej, ale to, jestli bude mít v?e ostatní na bedrech pouze ?ena (tj. výchova a domácnost - do práce předpokládám chodí i mu?i), závisí tak trochu na ní, ne? Případy, kdy chlap vydělává peníze mimo domov, jsou jasné, tam s tím ?ena mnoho nenadělá, ale pokud mu? pracuje doma, pak je na ?eně, jestli bude chtít v?echno sama oddřít a jestli to v?echno bude viset jen na ní.



www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : knihy Lenky Lanczové

   popis knihy
   debata ke knize
   ukázka
   čtenářský deník
   postavy
   písničky

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : dívčí romány

       
Hodnotit knihu může pouze přihlášený uživatel.

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : mapa stránek Lenky Lanczové

Pokud se tu trošku ztrácíte a chcete se dozvědět, kde co najdete, pomůže vám mapa stránek.
homepage  |   o lence  |   časté dotazy  |   debata  |   knihy  |   srazy  |   soutěže  |   kontakty  |   hledat
Copyright © 2006