www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové


Pro vkládání příspěvků se musíte nejdříve přihlásit.

Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 16:06
Kde pí?u ve svém příspěvku o souhlasení s Laurou? Pí?u o tom, ?e některé čtenářky pro Lauru mají pochopení a neodsuzují ji (těch je tady celá hromada). Občas se objeví i slovo "obdiv".
A já jen znovu zopakuju, ?e v?echny tyto čtenářky by v případě, ?e se ocitnou v situaci jako Tomá? (= jejich partner se začne chovat jako Laura) měly pro něj hledat pochopení a neodsuzovat.
Samotka si rýpla, přesvědčená o tom není (já taky ne), ale třeba by toho fakt byly schopny.
Nicméně v kontextu toho v?eho jsem nepochopila tvoji reakci na ni, to? v?e.
RE: Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 16:19
Já jsem si nev?imla třeba ani pochopení, v tomhle smyslu, jak pí?e?...
Právě, co tu čtu za příspěvky, v?echny jsme ?okované, zaskočené a uplně chycené tímto emotivním příběhem.
Právě proto byl ten rýpanec Samotky uplně mimo ;-)
RE: Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 17:22
Ahoj Barčo, s tou rodinou to mám přesně jako ty.Potřebuji jí mít kolem sebe,starat se o ní,vařit,péct atd.Miluju svojí holčičku a svého man?ela a proto nemusím být méněcenná.Man?el mi v domácnosti pomáhá.Kdy? mi něco vadí nebo mě něco na?tve,tak o tom mluvíme a sna?íme se to ře?it,samozřejmě se to taky někdy neobejde bez hádek.
Rozjela se tady debata,která vede úplně jinam a opravdu tady některé holky hodně slovíčkaří.
Příběh je hodně emotivní a jak u? tady někdo psal,tak v podstatě od začátku byl dost průhledný a dost mě zará?elo,?e to Laura neviděla,?e byla zaslepená,?e opravdu pálila mosty a na nikoho se přitom neohlí?ela, jen na sebe.Tomá? byl dobrý a hodný táta i jako man?el byl v pohodě,ale vadilo mi,?e upřednostňoval svojí mamku a ?e mu nevadilo,?e jeho sestra je v očích jeho matky nejlep?í na světě a ?e on je tam jen od toho,aby mamince přispěchal na pomoc,?e nebyl schopný se své mamce vzepřít a hájit taky svoje dcery,které byly také celkem odstrčené,kdy? při?li k babičce na náv?těvu,?e babička měla nejraději jen vnučku od své dcery, tohle jednání prostě nepochopím,jak ze strany té babičky,tak Tomá?e.
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 07:26
Já bych jen doplnila, ?e zde nikdo netvrdil, ?e ?eny starající se o rodinu a mající ji na prvním místě, jsou méněcenné nebo ?patné.
Stejně tak feministky nemusí být kariéristky, nesná?et chlapy a nechtít děti.
RE: Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 19:45
Od: Nelly
Luci, přesně tohle jsem si říkala já. To upřednostňování své maminky bych popravdě taky dlouho nevydr?ela a ono v?e tohle, kapka po kapce Lauru dovedla a? tam, kam dovedla. Rozhodně její chování a činy neobhajuji, neschvaluju. Na druhou strańu ji nemohu nijak soudit, bo nikdy nevíte, do jaké situace se v ?ivotě dostanete a jak se s ní poperete.
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 09:32
to co napsala Nelly je pravda.Ale holky já mám přesně to samé vedle rodiče man?ela bydlí hned vedle nás v domě a s nima i ?agrová s druhem a dětma a nemám to nijak odli?né.?vagrová je nejlep?í její děti nejdokonalej?í a na mě vidí pořád něco to dělám ?patně nemám pokřtěné syny tak to je také ?patně.Jak vychovávat děti bych se měla chodit učit od Petru?ky.No někdy je to hodně tě?ké.
Kolik slz ji? padlo do pol?táře a neudělám stejně nic, man?el aby si nedělal peklo s rodiči a sestrou tak raději mlčí , kolik hádek u? u nás k vůli tomu bylo a stejně k ničemu jen,?e bylo pár dnů dusno.
Tak stejně od ?vagrové mu? nedělá nic na v?echnu práci volají mého mu?e,ale kdy? někdy je potřeba aby oni udělali něco pro nás tak buď dělají,?e nejsou doma a nebo si raději zavoláte pomoc jiných.
Tak?e chápu i Tomá?e jeliko? asi si také nechtěl dělat zle s matkou.Ale také neříkám,?e je to správné!!! Bohu?el to je ?ivot nic není jednoduché cesta bez překá?ek nikam nevede a na nás je buď to vydr?et a nebo prásknout do bot,ale určitě né tak aby jsme tím odchodem ublí?ili v?em které máme rádi a tím nahnali vodu na mlýn těm kteří se stejně celou dobu nesna?ili o nic jiného ne? nám to znepříjemnit a proto nám v?em matkám a man?elkám přeji hodně zdaru a sil vydr?et a sna?it se si ten ?ivot udělat tak jak si sami přejeme.A dívkám co vztah teprve začínají nebo se připravují na první dítko aby jim ten vztah nikdy nezev?edněl :)
RE: Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 21:01
Asi něco takového jsem chttěla znovu napsat...
Nechávám si zadní vrátka, takové to NIkdy, nebo Nav?dy :-D patří do Pelí?ků a nerada bych to hlásala ted po 2.letém man?elství...
Nikdy nevím, co já v nějaké patové situaci...
ale Laura teda nebyla v situaci, která by jí obhájila...

A hlavně nepálit mosty....a jít přes mrtvoly, kor svých dětí, to je stra?né....
RE: Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 16:35
Vá?ně?
Tak mrkni třeba na příspěvek veravit 19.1, nebo Blouda 18.1, ivulinka1 15.1 (ve stejné debatě pak přispěla podobně i Paja87), Escapalogi 10.1 (ve stejné debatě se beibi "zříká odsuzování Laury"), Mynije 10.1.
Dále u? nemám sílu se tím probírat:-).
Zkrátka si myslím, ?e ten Samotčin rýpanec byl opodstatněný, nic víc. Ono k tomu přispívá i to tady neustále omílané "kdo jste v té situaci nebyl, nesuďte" (to fakt nebudu hledat, kde v?ude to zaznělo:-) ), proto?e jak u? jsem tu dneska jednou psala, nemusím v?echny situace do puntíku pro?ít, a přesto si mů?u být jistá svou reakcí - nebudu krást partnerovy peníze, kdy? v práci nepodám 100% výkon (a to jsem k Lauře hodně mírná) a ?éfovi to bude vadit, tak ho za to neseřvu a nebudu chvíli na to po?adovat zvý?ení platu a podobně.
K tomu je?tě dodám, ?e mám kolem sebe lidi, kteří byli v mnohem hor?í situaci ne? Laura a obstáli daleko lépe, zkrátka jim nechybí ta úroveň, kterou Laura tak zoufale postrádá.
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 09:49
?patně já nenapsala,?e ji iobdivuji ve v?em a u? vůbec né,?e sebrala děti z domova který pro ně byl v?ím a ublí?ila v?em vytunelovala účet.To v ?ádném případě!!
Já pouze napsala,?e ji chápu,?e se zbalila a ?la!!
A? si holky pro?ijete man?elství cca 10 a více let mů?ete pak napsat sami jaké to je u vás a i kdy? se budete sna?it nikdy to nebude tak jako na začátku to bohu?el nejde,ale ka?dý to máme jak si to uděláme!!
Já mám prostě situaci doma takovou jakou jsem popsala Lauru chápu v tom,jak se asi cítí,kdy? man?el sedí jak bluma a nezastena se jí u jeho matky a ani dětí!!
Nikdy jsem nenapsala,?e ji obdivuji v tom,?e udělala to co udělala jen pro to,?e nějakej mladej zajíček byl zrovna v "něčem" lep?í ne? Tomá?.
Ale toto je věc a situace do které se mů?eme dostat v?echny a ka?dá ji budeme ře?it jinak.Pro mě ře?ení zbalit se O.K. ublí?it dětem o kterých říkám,?e jsou pro mě v?ím hnus opravdu hnus!
Sáhnout na úspory které moje jsou jen z části nikomu nic neříct to je pro mě nemyslitelné a je?tě to utratit nebo se zadlu?it za nějakého vychcánka který se jen při?ivuje na něčí blbosti.
Já ji jen chápu v tom,?e asi vím jak jí je,kdy? ráno musí vstát děti připravit do ?kloly,?kolky sednout do auta pospíchat do práce tam vydat výkon hodný spokojenosti platu a pak pospíchat domů vyzvednout dítko ze ?kolky,dru?iny.Domů s jedním se naučit druhému věnovat něco ze svého časupak připravit večeři a jediné co večer stihnete je to,?e provedete higienu a mrtvé lehnete a spíte,ale to je bohu?el úděl ?en co nemají doma ka?dý večer mu?e.
Někdy je toho na tu ?ensko tolik,?e fakt kolikrát ani sama nemám moc k tomu se sbalit a spálit mosty,ale co z toho,kdy? nebudu bojovat.pak nemá smysl nic začínat.Tak měl být pochopen můj příspěvek ke kní?ce a né jinak!!!
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 10:29
"A? si holky pro?ijete man?elství cca 10 a více let mů?ete pak napsat sami jaké to je u vás a i kdy? se budete sna?it nikdy to nebude tak jako na začátku to bohu?el nejde,ale ka?dý to máme jak si to uděláme!!"
Já třeba vůbec nečekám, ?e můj vztah bude po deseti letech stejný jako na začátku. Nemů?e být stejný. Ale to neznamená, ?e musí být nutně hor?í. ;-)
RE: Laura - pro Bramboru
10. 02. 2012 12:19
Od: Tarja
Já mám teda do 10ti letého vztahu je?tě "čas" 3 roky :D,ale mů?u sem napsat,?e jsem maximálně spokojená a zatím je to u nás tak,?e čím dýl jsme spolu,tím lep?í to je...A to ?e jsme se vzali je jen taková tře?nička na dortu :)...
Nebudu tady ře?it co by a kdyby,proto?e z vlastní zku?enosti vím,?e člověk nikdy neví,jak se v dané situaci zachová.
Ka?dopádně v mých očích byla Laura sobecká,zamilovaná a vůbec nekoukala na dobro svých dětí jak si naivně myslela.
Jinak kní?ka je opět pěkně napsaná a kdy? pominu pointu jako takovu,tak mě svým způsobem chytla...U? se tě?ím na dal?í román :)
RE: Laura - pro Bramboru
11. 02. 2012 11:05
Hlavně ?e chytla :-). S jednáním a chováním hrdinů nemusí čtenář souhlasit, přesto si mů?e příběh pěkně u?ít.
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 11:00
nikdy nebude stejný a to neznamená,?e zákonitě musí být ?patný a nebo dobrý.Prostě bude určitě jiný.Ale toto u? je jako slovíčkaření.
Co člověk to jiný názor na to by tu ?lo debatovat je?tě hodně dlouho a poka?dé se najde něco co se té či oné nebude líbit .
A? u? spolu souhlasíme nebo né je to věc ka?dé z nás.Nikde není pravidlem,?e názory a běh ?ivota musíme mít v?echny stejný.Kdyby byly ?ivoty nás v?ech na vlásek stejné tak by byly jednobarevné a takto je to spestřením pro v?echny.
Snad se ?ádné z nás tady nikdy nepodaří dostat tam kde se Laura dostala tím jak byla slepá snad i hloupá a sobecká,ale to jsme občas v?echny,jen prostě ka?dá z nás jinak.:)
Ale slovíčkařit o tom nemá smysl buď se pochopit chceme nebo né
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 11:13
Já v tom tedy slovíčkaření nevidím.
Pokud by toti? ta změna během deseti let byla vnímána pozitivně (tedy vztah je jiný, ale ne hor?í), pak by nebylo třeba "usazovat" diskutující argumentem "počkejte za deset let a přijďte povědět", který následoval hned poté, co byl vyjádřen obdiv k Lauřině schopnosti odejít z man?elství. ;-)
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 11:10
Naprostý souhlas :-). Tohle je téma, které nemů?e mít jednoznačné ře?ení. ?ádné názory se nikdy neshodují na 100%, nato? v tomhle, to prostě nejde.Ka?dý to má jinak, ka?dý to vidí jinak, ka?dý si to představuje jinak. Neshodly byste se ani kdybyste byly v?echny stejně staré a stejnou dobu vdané, nato? kdy? tu jsou svobodné stejně jako čerstvě vdané a také ty, co u? mají pár let man?elství (nebo i mnohem víc let ne? jen pár :-) ) za sebou, a? u? man?elství spokojeného nebo problematického. Jsem přesvědčená, ?e za dal?ích deset let by názor ka?dého nabral zase tro?ku jiný směr .-)
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 11:41
Hlavně celá moje debata tady začala tím,?e bych paní Lence chtěla poděkovat za to jak krásné knihy plné ?ivota a srdce pí?e.Jeliko? Leni kdyby to nebyla dobrá kniha tolik komentářů by tu nebylo.
Tak?e určitě za v?echny děkuji ?e pí?te a? u? příběhy náctiletých a i ty si ráda přečtu tak i knihy co jsou mě u? věkem bli??í.Hlavně sustu inspirací na psaní a? máme pořád co číst ( já sama se ráda ke soustě va?ich knih i ráda vracím a s chutí je čtu znovu a znovu a ?ádná mě je?tě neomrzela)Je to takové vypu?tění z reality a s dobrou kní?kou od vás je to je?tě příjemněj?í
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 11:48
Za pochvalu mých kní?ek a hlavně Vstupenky do ráje moc děkuji, Ivo! Budu se sna?it nezklamat ani pří?tě (co? se sna?ím v?dycky :-) ).
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 09:54
Od: Ami
Nechci nějak zlehčovat tvou situaci, ale co ?eny, co se o děti/rodinu starají opravdu SAMY?
Btw, jestli mám uva?ovat stylem, ?e po 10 letech man?elství bude v?echno na pytel, tak to aby člověk rad?i to man?elství neuzavíral?
K obsahu samotnému se nevyjadřuji, ale pochopila jsem dost a podle mě jsou ře?ení a ře?ení. A je rozdíl ten vztah s man?elem ukončit nějakým civilizovaným, důstojným způsobem (kdy? u?) - a tak jak to ře?ila Laura.
RE: Laura - pro Bramboru
20. 01. 2012 10:22
Ami to má? asi pravdu.V tomto my ?eny doma často samotné i kdy? s man?elem jsme asi sobecké.Nebo já jeliko? nad ?enou samo?ivitelkou jsem se nazamyslela.
Co opravdu ta ?ena samo?ivitelka co fakt dře i na to aby mohli ?ít ne jen pracovat aby přispěla do domácí pokladny nad tím je potřeba se také zamyslet a tyto ?eny které musí zvládat opravdu v?echno bez pomoci jiných jsou fakt asi super ?eny.?ivot jim v nejmen?ím nezávidím proto?e ty nemů?ou fungovat jen na 100%,ale min na 500%.
na druhou stranu bez hádek jen konstatování jsme napsala,?e men?elství po 10 a více letech je u? hrůza,ale ?e to není ji? jako na začátku.My?leno tak,?e ta velká láska je sice pořád tak velká,ale neí u? tak dávána na jevo honoty se zase přesounou jinak a na prvním místě jsou jiné věci.Ale man?elství určitě ano a pokud bude ??astné a vydr?í tak o to lépe.
Ka?dý problém co cítíme by jsme měli také hned umět ventilovat ven aby třeba i ten partner věděl co se děje a nemuselo to dojít k nevěrám a hnuným hádkám nebo dokonce domácímu násilí,ale na druhou stranu kolik ze v?ech párů to tak ře?í?Sednout si a promluvit si zkusit vyře?it problém ne? z něj bude propast mezi oběma jako Macocha né-li vět?í
Ale to? můj názor rozhodně ho zde nechci nikomu v?těpovat,ale ani se zde nechci s nikým dohadovat. :)
RE: Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 16:57
ok ok, pár příspěvků jsem přehlídla...
uznávám...
Neprohlí?ela jsem v?echny, třeba Veravait to napsala doslova jako obddiv...
to je fakt dost drsné...

Obdiv si vá?ně nezaslou?í :-/
RE: Laura - pro Bramboru
19. 01. 2012 16:33
Od: Katka
Bramboro, těch, co Lauru chápou nebo ji nedejbo?e obdivují, je tu bohu?el hodně



www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : knihy Lenky Lanczové

   popis knihy
   debata ke knize
   ukázka
   čtenářský deník
   postavy
   písničky

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : dívčí romány

       
Hodnotit knihu může pouze přihlášený uživatel.

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : mapa stránek Lenky Lanczové

Pokud se tu trošku ztrácíte a chcete se dozvědět, kde co najdete, pomůže vám mapa stránek.
homepage  |   o lence  |   časté dotazy  |   debata  |   knihy  |   srazy  |   soutěže  |   kontakty  |   hledat
Copyright © 2006