www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové


Pro vkládání příspěvků se musíte nejdříve přihlásit.

Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 09:08
Od: Dandy
Milá Lenko,
tak jsem Vstupenku snad konečně patřičně strávila, u? se mi do očí netlačí slzy, kdy? si vzpomenu na Sofinku a nejsem z ní tak emočně vypjatá jako po prvním přečtení. Jaký to pokrok, co?:)))).
Včera jsme s Pe?ou ře?ili Lauru, on teda kní?ku nečetl, ale měl ode mě info z první ruky, tak?e příběh Berkových vlastně zná:). Jak jsme se tak bavili, do?lo mi (já vím, mo?ná, ?e i se zpo?děním), ?e Laura na mě dělá úplně stejný dojem jako Daniela ze Zlodějky snů. Sobecká, namy?lená a sebestředná osoba, absolutně neempatická k druhým, naivně si myslící, ?e svět před ní padne na zadek a jakmile jí něco nevyjde, hned je na dně a celý vesmír se hroutí... jak jsem o tom tak uva?ovala, napadlo mě, ?e vlastně ani Dana ani Laura (tedy, z mého pohledu, raději to znovu pí?u, aby nedo?lo k nedorozumění), nemají ?ádný kladný povahový rys. Dost se Tomá?ovi divím, co si to vzal za člověka, takovou ?enskou, která je tak negativní a dělá absolutně v?echno blbě, co na ní viděl? Dana to samý, taky nepobírám jak se s ní mohla Soňa vůbec kamarádit, s takovou...?
Nic ve zlém, Lenko, neberte to nijak osobně, jen mi připadá, ?e Laura byla komplet "?patná", je to tak schválně psaný? Stejně jako u Nely, ta byla vesměs zase jen "dobrá" a člověk na ní nena?el nic ?patného, ?ádnou chybu.
A ?e Laura na konci prohlédla? Ne, to si nemyslím. Tomá? měl vzít zpátky jen holky, jí měl nechat, a? se potopí úplně, zaslou?ila by si to. BLbý ov?em bylo, ?e by holky trpěly zase, i kdy?... jestli později nebudou trpět taky:(. U? tak jako tak to budou mít nav?dy nabouraný, pokud se tedy dají znovu dohromady, ale... já si myslím, ?e nedají. A odnesou to ty dvě holčiny, hlavně Sofinka, kterou bezpečně soud svěří do péče matky (pokud k rozvodu dojde a Laura to zas nějak zbrkle nevyře?í útěkem)... to je?tě bude. Po tom v?em, co Laura provedla na ní opravdu nenacházím nic pozitivního. To, ?e měla "odvahu" jít jinam a s jiným, tu bych jí přiřkla jedině v případě, kdyby na to měla patřičný důvod, ale jen proto, ?e u? jí to nebavilo, to není důvod, ale zbabělství. Stejně tak jako stalking a pronásledování někoho, kdo opravdu má ten důvod k odchodu. Obojí je blbě:(.
No nic, doufám, ?e tu zas nerozpoutám diskuzi jak hrom a nebudeme se tu v?ichni kamenovat za různý názory, jak je tomu tady v poslední době dost zvykem.
Lenko, na dal?í kní?ku u? se moc tě?ím, a? u? bude o čem a o komkoliv, ké? by vy?la co nejdřív:). Tak hodně sil do dal?ího psaní, tu?ím, ?e vy u? určitě na něčem pracujete, ?e?:)).
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 13:08
Milá Dandy, dík za dlouhatánský příspěvek, ba přímo rozbor :-), ale jak vidí? hned z příspěvku od Pixie, ka?dý to prostě vidí po svém :-). Já osobně bych nebyla k Lauře tak stra?ně přísná a určitě nesouhlasím s tím, ?e byla komplet ?patná. Stejně jako není nikdo veskrze hodný a dobrý, ka?dý má namícháno od v?eho trochu (zále?í v jakém poměru :-) ). Nela nebyla anděl se svatozáří, stejně jako Laura není vyvr?enec pekla :-). S Danielou bych ji nesrovnávala, a to z toho důvodu, ?e Daniela se rozhodla vědomě ubli?ovat ostatním, by? moc dobře věděla, ?e ti za její problémy nemohou, prostě se jen mstila (a z hloupých důvodů). Laura docela určitě neubli?ovala s vědomím "teď vám v?em uká?u" včetně vlastních dětí!
Nový román je zatím v přípravách, dělají mi starosti nějaké zdravotní komplikace, těch mám teď plnou hlavu, ale do prázdnin určitě bude. Měj se krásně.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:02
Od: Dandy
Lenko, děkuju za odpověď:). No jo, jen?e Laura taky "ubli?ovala" vědomě, například tím, ?e prostě a jednodu?e vybrakovala konto, které bylo určeno hlavně jejím dětem, konto, kde le?ely ve?keré úspory. To věděla od samého začátku a přece tam vědomě sáhla a? na dno... a je?tě se omlouvala sama sobě, ?e to přece nedělá schválně, ne? ?e jí za to Marek přece stojí. Pravda, Dana se mstila ze sobectví a sebestřednosti, ale co Laura? Ta se sice nemstila, ale charakter mají ty dvě naprosto stejný. A jsem si jistá, ?e Laura je pomsty schopná. Proto?e jestli to Tomá? s Alicí neskončí, bude Laura pěkně rebelovat a určitě si něco vymyslí. Kdo podrazil jednou, podrazí podruhé. A ona se nepoučila absolutně z ničeho, jen jí ?tvalo, ?e nedosáhla svého, vlastně čekala, ?e jí Tomá? stejně odpustí. A Dana čekala od Jirky a ostatních přesně toté?. Zapla?bůh jí Jiří tenkrát pěkně sejmul a nedal jí ?anci. Podle mého by se spí? dalo "omluvit" to, co vyváděla Dana (ano, i kdy? to byla svinstva), proto?e byla nevyzrálá a hloupá, v sedmnácti prostě puber?ačka. Kde?to Laura, dospělá ?enská ve čtyřiceti, máma dvou dětí, ta u? by přece jen měla mít nějakou zodpovědnost a vědět, kde jsou hranice. To? můj názor:).
Jinak, Leni, doufám, ?e va?e zdravotní problémy nejsou nijak stra?né. Dr?ím vám moc palce, a? jste zase brzy zdravá a plná sil, snad u? brzy příjde jaro, tak to bude lep?í celkově:).
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 13:29
Lenko, já tomuhle nerozumím. Pro mě sou Daniela a Laura dvě jasně záporné hrdinky a zatímco u Daniely to bez váhání připou?títe, k Lauře máte dost shovívavý přístup. Přesto?e obě ubli?ovaly (ok, Daniela vědomě, Laura sice nevědomě, ale jen proto, ?e před tím zavírala oči, jinak by to musela vidět - ov?em narozdíl od Daniely Laura ubli?ovala svým vlastním dětem). V čem se Lauřina svinstva, která poznamenala celou její rodinu a jích? se dopou?těla z čirého sobectví, li?ila od Danieliných svinstev? Vá?ně jen v tom, ?e Laura si nepřipou?těla, ?e se jich dopou?tí?
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 13:45
Myslím si, ?e to je rozdíl. Chtít někomu vědomě ublí?it, připravit si to, promyslet, ne? ubli?ovat nevědomky. Jasně, ti, kterým bylo ublí?eno, jsou na tom ?patně v obou případech, ale to je druhá věc. Jsem shovívavěj?í, proto?e kdyby se to bralo v globálu, tak je ublí?eno v?em dětem, jejich? rodiče se rozvádí, rozvedli, jsou rozvedení, nebo "jen" trpí kvůli hádkám rodičů (jen v málo případech to děti stráví bez potí?í). To by pak musela být ?patná vět?ina lidí.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 13:59
Já bych s Vámi i souhlasila, kdyby se Laura nedopustila dvou činů - kráde? rodinných peněz, proto?e milenec potřebuje nejnověj?í notebook a musí bydlet v luxusním 3+1, a absolutní bezohlednost vůči pocitům vlastních dětí (tj, jednoho krásného rána jim oznámím, ?e se stěhujou od tatínka, na nic se jich neptám, nic se jim nesna?ím vysvětlit nebo ulehčit, nezajímá mě, jak moc je to po?kodí a jako korunu tomu v?emu jim ten samý den bez jakékoli předchozí přípravy * nového ta?ku a čekám, jak budou nad?ené).
Na?i se taky rozvedli. A i kdy? se hlavně mamka dopustila mnoha bot, dopou?těla se jich z lásky k nám, proto?e si myslela, ?e takhle je to pro nás nejlep?í. Laura své děti vůbec neře?ila. A to zdaleka nedělá ka?dý rodič, který se rozvádí.
V tom a v té kráde?i vidím její obrovský zápor, který nedoká?u odmávnout tím, ?e lidi se dopou?tí hloupostí.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:22
Ale já její jednání neschvaluji, jen jsem shovívavěj?í, nesoudím tak přísně. Třeba to o tom sobectví - ano, byla sobec, nicméně podle mého je ka?dý, kdo se dopou?tí nevěry, vlastně sobec, proto?e myslí na svoje dobro a svoje potřeby a nikoli na to, ?e a? by se to provalilo, mohlo by to ublí?it partnerovi a taky dětem. Nebo skoro ka?dý, třeba jsou i omluvitelné případy nevěry, nevím. K tomu kontu, jistě, nedělá se to, ov?em kdyby neměli společný účet, ale ka?dý svůj, tak u? by to asi tak nebilo do očí.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:41
Lenko, kdyby Laura utratila čistě své peníze, pak by to skutečně tak do očí nebilo. Bohu?el kradla i ty man?elovy.
Mně na Lauře (krom té kráde?e, arogance, namy?lenosti, sebestřednosti a absence pokory) nejvíce vadil fakt, ?e si ani jednou nezapřemý?lela, jestli její jednání náhodou nějak nezasahuje děti. ?e si sice poplakala nad zlitou dcerou, ale to proto, ?e byla ráda, ?e se vrátila domů, ov?em vůbec jí nedo?lo, ?e je to celé její vina.
Asi bych to celé brala jinak, kdybych cítila, ?e Laura svádí vnitřní boj - jestli podlehnout emocím, nebo brát ohled na děti. Laura se tímhle ale vůbec nenamáhala.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:06
Od: Dandy
Jsi mi to vzala z pusy dřív, ne? jsem to stačila napsat, Samotko:))). Pravdu má?, naprostou pravdu.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:18
Já zas souhlasím s tím, cos psala vý?e. :-)
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 10:47
U? jsem si pro sebe téma téhle knihy uzavřela s tím, ?e si diskusi tak maximálně přečtu, ale přece jenom učiním výjimku, proto?e tenhle příspěvěk mě zaujal a to v dobrém, ačkoliv s ním budu polemizovat:-).
O víkendu jsem si navíc osvě?ila Zlodějku snů, tak?e se to hodí. Daniela a Laura na mě stejný dojem úplně nedělají (přesto?e ta tvoje charakteristika mi přijde výsti?ná). Nevím, jestli je to jejich odli?ným věkem, ?e na mě působí jinak. Ale zkrátka u Daniely myslím člověk velmi brzy zjistí, na čem je, ona se s tím nijak netají (tak?e před ní bych se měla na pozoru od začátku), zatímco Laura nejspí? hodně dlouho zapadala do popisu hodná dívka a pak man?elka (před ní bych se na pozoru neměla:-) ).
Nemám teda pocit, ?e by Laura byla komplet "?patná", respektive na začátku knihy jsem ho neměla (je fakt, ?e na konci u? ano). Určité důvody její nespokojenosti se dají pochopit, vypíchla bych hlavně ty problematické vztahy s tchyní, tam mi při?lo její rozhořčení na místě. ?e bych podobnou situaci ře?ila jinak ne? ona, je věc druhá. Ta její nespokojenost mi sice při?la úsměvná a říkala jsem si, ?e by potřebovala nějaký opravdový problém, ale myslím, ?e tohle je u ?en jejího věku celkem bě?né.
Co se ale týká toho termínu "komplet ?patná", tak mě zaujal dost a to proto, ?e já mám pro změnu pocit, ?e obě Lenčiny knihy o nevěře jsou "komplet jednoznačné". Myslím to tak, ?e na nevěře vět?inou mívají podíl oba a přesto?e si to často podváděná strana nepřizná, tak svůj díl viny nese taky (častý příklad je ten, ?e man?elovi nevyhovuje frekvence sexu, tak hledá jinde, ale jeho man?elka si nepřizná, ?e například ona se soustředí spí? na děti a jeho zanedbává). Celkem chápu, ?e zainteresovaní nadhled nemají. Ale pokud se na to někdo dívá s odstupem a nemá k té dvojici vztah, tak myslím, ?e to doká?e vidět objektivně - mezi tyhle "objektivní" řadím čtenářky. Kdy? vezmu Ivanu a Viktora, tak tam hned vím, ?e Ivana je obě? a Viktor viník, jiná interpretace snad ani není mo?ná. Kdy? vezmu Lauru a Tomá?e, tam jakési důvody k nevěře vidím a domyslím, ale pro změnu hned od začátku vím, co je zač milenec. Tím, ?e je od začátku jasné, ?e je to vy?írka, tak vím, ?e Laura si nepomů?e a vztah dopadne ?patně. Zkrátka u obou knih díky jednoznačně popsané nevěře tu?ím, jak to dopadne, ale hlavně mě nic nenutí přemý?let nad tím, jestli třeba Laura opravdu neudělala odchodem od Tomá?e dobře, koneckonců spokojená opravdu nebyla. Pokud by ode?la k někomu jinému ne? Markovi, kdo by jí kromě skvělého sexu také nabídl finanční zabezpečení a pozornost, která jí u Tomá?e chyběla, tak bych a? do konce knihy byla jak na trní, jak to tedy dopadne, takhle jsem měla jasno velmi brzo, ?e tohle Lauře nevyjde.
Nevím, jestli se vyjadřuju srozumitelně, ale kdy? jsem si četla o komplet ?patné Lauře, tak mi to hned vytanulo na mysli, já to zase vidím tak, ?e v příběhu jsou jednoznačně rozdané karty:-).
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:12
Od: Dandy
No, je to tak:). Pro mě jsou předvídatelné v?echny tři "dospélácké" kní?ky. Snad jen MaH ne a? tak, tam jsem spí? čekala, jestli to praskne a kdy a co potom Vik... jak jde o nevěru, dá se předvídat lehce, aspoň teda v kní?kách. Buď to praskne a bude to hrůza (nebo i ulehčení) nebo se to ututlá a bude klid (před bouří).A jak pí?e?, oba partneři se podílí, je to řetězová reakce...a kní?ky o nevěře by se měly psát z pohledu obou partnerů, u MaH to bylo skvělý, tam si člověk udělal obrázek hodně přehledný:).
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:21
Ono to asi vyznělo, ?e myslím, ?e ty knihy jsou předvídatelné, ale to jsem úplně na mysli neměla, předev?ím vzhledem k MaH - tam jsem takový konec vůbec nečekala a fakt se mi líbil. Já to spí? myslela tak, ?e tam je to tak jednoznačné, ?e Viktor je padouch a Ivana obě?. A ve VDR je to taky jednoznačné: Marek je vy?írka (kvůli kterému nestojí za to ničit si man?elství), Laura zblblá (dal?ích charakteristik se zdr?ím:-) ), Tomá? obě? (s minimálním podílem viny). Co vídám případy nevěry ve svém okolí, tak jsou v?ichni tak nějak nejednoznační, nebo nevím jak to říct:-). Znám případ, který by byl podobný VDR, jen?e: ta ?enská ode?la od man?ela typu Tomá?e k člověku, který jí opravdu byl schopen dát víc ne? její původní man?el. Tak?e sice rozbila relativně stabilní rodinu, ale důvod to mělo a ona si opravdu polep?ila (odcházela teda jiným stylem ne? Laura). U Laury bylo (vzhledem k tomu, jak byl Marek vylíčen) od začátku jasné, ?e důvod to sice má, ale v ?ádném případě si nepolep?í, spí? pohor?í a nic moc jí to nepřinese.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:26
Představ si, Světlo, kdybych napsala kní?ku, kde man?elka opustí dobrého man?ela kvůli je?tě lep?ímu? :-) Určitě se to taky stane, co? o to, ale u? vidím ty ohlasy... Byla bych kamenována za to, ?e nabádám ?eny a dívky k nevěrám a rozvracím man?elství :-)
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:31
Lenko, to by se mi hodně líbilo:-). Právě proto, ?e je to náročné téma. Mám toti? kolegyni, která to za?ila a vyprávěla, jak ji skoro kamenovali. Ale ona říká, ?e nelituje. Man?el si prý nakonec taky polep?il (říká cca po deseti letech). Já bych si v takové knize u?ila to, ?e bych viděla ten důvod (u Marka jsem ho kromě sexu neviděla), ty překá?ky, společenské opovr?ení, zkrátka pravé drama:-).
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:35
Stanou se různé věci :-). Mám známou, co opustila man?ela kvůli mnohem mlad?ímu a nejen, ?e vybílila konto, ale kdy? nebyl man?el doma, tak i barák :-). Pozvala si stěhováky a ne? se vrátil man?el z práce, měl z toho holobyt. Proti tomu byla je?tě Laura tro?kař :-).
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 18:50
Já mám taky známou, co práskla dveřmi a man?elovi vybílila barák. Nicméně tam to dopadlo tak, ?e se k němu i s těmi věcmi po čase vrátila zpátky - a on ji normálně vzal zpátky. A je?tě podotýkám, ?e on není ?ádný podpantoflák a ona mrcha typu Laury :-)
RE: Laura... u? poněkolikáté
16. 02. 2012 07:48
Jak říkám, stanou se různé věci :-). To je právě to - ani ta moje kamarádka není megera a skrznaskr ?patná ?enská, přesto to udělala. A není zdaleka jediná! Proto jsem shovívavěj?í vůči Lauře. Co? ale neznamená, ?e s tím souhlasím nebo se jich zastávám.
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:40
A vydr?elo jim to?:-). Já obecně sobeckému jednání nefandím, ale pokud by třeba ta známá měla důvod....(něco mi říká, ?e a? tak velký teda neměla:-).
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:43
Jen chvíli, asi rok. Pak ?el o dům dál, ale tak ona u? se nevrátila, byla zařízená se v?ím v?udy jinde :-)
RE: Laura... u? poněkolikáté
15. 02. 2012 14:46
Já se tomu nevím proč směju, ale myslím, ?e je to tím, jak to stručně konstatujete:-).



www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : knihy Lenky Lanczové

   popis knihy
   debata ke knize
   ukázka
   čtenářský deník
   postavy
   písničky

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : dívčí romány

       
Hodnotit knihu může pouze přihlášený uživatel.

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : mapa stránek Lenky Lanczové

Pokud se tu trošku ztrácíte a chcete se dozvědět, kde co najdete, pomůže vám mapa stránek.
homepage  |   o lence  |   časté dotazy  |   debata  |   knihy  |   srazy  |   soutěže  |   kontakty  |   hledat
Copyright © 2006