www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové


Pro vkládání příspěvků se musíte nejdříve přihlásit.

Smutná s krásnými momenty
11. 09. 2008 21:02
Od:
Dobrý večer/ráno Leni.

Právě jsem dočetla Hří?nou touhu a abych pravdu řekla, je?tě se mi maličko klepou ruce - i přes negativní aviza tady na webu jsem při několika posledních stránkách věřila v dobrý konec.

Ta kní?ka je moc krásná, jedna z nejlep?ích, resp. nejsilněj?ích,co jsem od vás četla. Hodně se tu kritizoval Danův postoj, ale dovedu pochopit, ?e ho to tak zdrblo a dal Sáře druhou ?anci, která bohu?el dopadla tak jak dopadla. Přiznávám, ?e jsem si hodně ,,u?ívala" to tě?ení a milostné scény obou hrdinů, mám (po)citový abs?ák a tím víc na mě zapůsobily. A atmosféru vůbec jste vykreslila moc dobře - ostatně jako v?dy.

Nemohu také odsoudit Sáru, by? není prototypem sympa?ačky, byla svým způsobem ne??astná a do svízelné situace zahnaná, by? na jejím posílení se samozřejmě sama podílela. Ale ptala jsem se....Jak se zachovat, kdy? je na Richardovi finančně závislá? Jak utéct od člověka, který je takový parchant, ?e se ne?títí nejen bití své partnerky, ale i hor?ích věcí, kdy? doma čeká akorát submisivní matka, děti, které má na starost a mírně řečeno velice hloupý a omezený otčím také s agresivními sklony? Někdy ani ta krása a inteligence není v?ím a Sářin pokus o účast v soutě?i krásy byla snaha o alespoň částečné osamostatnění se. Bez prostředků se blbě ?ije a je?tě hůř studuje, i kdy? Sára si na určitý luxus viditelně zvykla a (vy)u?ívala ho. Na stranu druhou to pořád byla 18 - 19 letá holčina chycená do pěkně blbé pasti, tak?e ač s některými jejími kroky nesouhlasím, nemohu ji zařadit do kategorie potvor. Asi věc názoru.

Ze Sářiny rodiny jsem opravdu ?ílela - taková hrůza a ty otčímovy poznámky a matčino přitakávání. Sářina máma byla asi ?enská zlomená nevyvedeným ?ivotem, ale stejně - nedokázala bych se nepostavit za dceru. Dítě je přece předněj?í ne? přio?ralé hovado a agresivní arogant, to se musí bránit. V tomto ohledu jsem celkem radikální, no.
Ale holčičky byly kouzelné, jestli jim podobný postoj a soudr?nost vydr?í a? do dospělosti, jen tak si na ně někdo nepřijde.

Danova rodina normální a sympatická, maminka mo?ná a? moc starostlivá, tatík s milým nadhledem a ségra ú?asně hlásící a nakonec své rodiče překvapující (to jsem fakt nečekala....já myslela, ?e přivede nějakého punkera nebo vyhul).

Markova situace byla dost nezáviděníhodná, je?tě, ?e jsem zrovna u té ,,?okující" pasá?e, měla knihu na stole, proto?e jinak by mi vypadla z ruky:OD Na těhotenství jsem myslela, ale, ?e a? tak....Ka?dopádně dechovka na svatbě dvou mladých lidí byla drsná a přístup tchýně je?tě drsněj?í. Marek byl mo?ná lehkomyslný, nicméně být na jeho místě, snad se ani ne?ením, po poznání paninky tchýně. Man?elství ho zjevně dosti vytrestalo....na stranu druhou, podobný přístup mohl od Kačky - Satelitu čekat, 2 roky ho ,,stíhala".

Celkový dojem - některé vztahy jsou silné, některé silněj?í, by? mo?ná neuvá?ené, bláznivé...beznadějné bych tu nenapsala, nebo? ta jiskřička na konci byla, bohu?el hloupou náhodou pohasla. X lidí si mů?e klepat na čelo a člověku to stejně nedá, ?ene se za chvilkami a představou, ?e bude líp, proto?e se třeba na nic jiného myslet nedá.....Dan mi trochu připomíná Luká?i, by? ten byl přece jen tro?ku star?í a mo?ná ne tak zbrklý, by? udělal chyby - a Lucky Luka mám moc ráda, co? taky mluví za mnohé.
Leni, díky za knihu plnou emocí! Přečetla jsem ji za odpoledne, koupila dnes.

Omlouvám se za chyby, překlepy či případnou nesourodost....fakt jsem plná dojmů.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:53
Od: arwen
Ami,
krásně jsi to popsala. Sára je rozporuplná osoba a málomu sedla. Já jí nějak nechápala. U člověka, jako byla ona bych čekala men?í ovlivnitelnost a vět?í chu? jít za svým cílem. Kdy? jí srovnám se Sandrou, není co ře?it. Luka milovala, dokázala kvůli němu opustit právě ji? zmiňovaný komfort a ze dna se zase postavit na vlastní nohy. A a? u? kvůli tomu vyu?ila jiného mu?e, bojovala za svou lásku. Sára se jen vezla a holka, která se nechá bít od chlapa jen kvůli penězům, za moc nestojí.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:23
Je?tě musím reagovat na tu větu, ?e holka, která se nechá bít od chlapa, za moc nestojí... Není to vůbec tak jednoznačné, nato? jednoduché. Ale to u? jsme zase u otázky domácího násilí, které se týká obrovského mno?ství ?en. Ono dostat se z toho, zvlá?? kdy? je ?ena na svém mu?i finančně závislá, nemá kam jít, má děti, atd, není vůbec snadné - a neznamená to, ?e by ty ?eny za moc nestály.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:26
Od: arwen
Jasně, jen?e Sára děti neměla. V tom vidím trochu rozdíl. Byla mladá a kdyby chtěla, mohla se z toho ,,vleku ´´ dostat. Co třeba brigáda a po studiu rok někde v cizině a pak teprve studium. Myslím, ?e Dan by ji rád pomohl.
Jé...hlavně se nechci hádat, je to jen můj názor, Sáru nechci nějak pomlouvat, neznám jí.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:40
Sára je románová postava, té to neublí?í :-)
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:39
Od: Ami
Jinak Sára nejen, ?e děti neměla - ona v jedné části i mluví o tom, ?e Richard je nechce, tak je asi mít nebudou, ale to byla je?tě na střední, snad i předtím ne? lépe poznala Dana. I z toho lze usuzovat jak velký na ní měl Rí?a vliv. Její nej??astněj?í chvíle byly na koleji....mo?ná měli utíkat z Prahy, mo?ná...ale to u? jsou jen úvahy.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:35
Od: Ami
arwen,

ona to chtěla ře?it - s Danem v Norsku. Navíc její vstupenkou ke svobodě byla právě ta práva, ono se jednak s gymplem blbě pracuje a pak i pro ten rok v cizině jsou potřeba peníze - i kdy? tam člověk pracuje, musí zaplatit registrační poplatky, letenku apod.
Sára se do toho vleku dostala v 15, byla prakticky je?tě dítě a celé 3 - 4 roky nic jiného neznala, určitě jí to zformovalo, ale teprve s Danem poznala jinou realitu. Souhlasím tedy s Lenkou, ?e Sára byla mlad?í, vlečená a míň tvrd?í ne? Sandra, která tedy pocházela opravdu z hodně otřesných podmínek.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:20
Sandra byla star?í a ?ivotem otřískaněj?í, poznala odvrácenou stranu ?ivota, stejně jako ?ivot v luxusu, ale bez lásky. V devatenácti dvaceti je to jiné, navíc ty dvě postavy jsou odli?né - a nejen věkem, ale hlavně tím, ?e Sandra od cca patnácti ?ila sama za sebe (i s tím negativním, co k tomu patří), kde?to Sára byla stále ve "vleku".
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 10:02
Od: Ami
arwen, Samotko,

díky za postřehy. Sandra byla star?í, ale to u? tu nemá cenu rozebírat. Jj, na Sáru jsou názory různé a tě?ko bychom se shodly. Vnucovat nikomu nic nechci:)
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 10:08
Od: arwen
Ami,
star?í byla, ale podle mi se Sára nezmění ani za 10 let. V člověku u? to je nějak zakořeněno, jak se chová k okolí a jestli jde nebo nejde ,,přes mrtvoly´´. Doufám, ?e to není moc morbidní výraz :)
Na druhou stranu, ?árko, konečně se v něčem neshodneme :DD
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 10:12
Od: Ami
arwen,

já jsem optimista, furt doufám, ?e Sára by se jednou zvedla a utekla, proto?e o ,,odchodu" od Richarda, jak vidno nemů?e být řeč. Navíc ona utéct chtěla, jen jí to zjevně nevy?lo a kdo ví, co se během té cesty stalo.
Myslím, ?e z toho bude mít ?patný pocity (a bodej? by ne), mo?ná jednou skončí u psychologa nebo psychiatra, ale zlá holka to nebyla, by? ta submisivita v ní své místo měla.
Dan byl proti Richardovi hodně malým pánem. A mezi námi.....i od nemajetněj?ích násilníků se ?patně utíká, resp. spousta ?en od nich nikdy neuteče. I to v tom hraje roli.
V těch nejlep?ích my?lenkách člověk doufám, ?e Sára dostuduje a zdrhne, by? Dan u? samozřejmě v jejím ?ivotě figurovat nebude.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:55
Takhle nějak to vnímám i já.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:30
?ári, moc hezký příspěvek!! :) kdy? jsi včera psala, ?e sis HT koupila, tě?ila jsem se, co na to napí?e?.
je to stra?ně silná a krásná kní?ka, mám ji moc ráda. a Sáru i Dana naprosto chápu. v určitých okam?icích jsem si připadala jako ona...
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:32
Od: Ami
Ahoj Simčo. Jj, já jsem jí stra?ně fandila, říkala jsem - odejdi, no tak, do něj...kdy? se sbalila, moc jsem jí dr?ela pěsti.
A teď přemý?lím, kolik takových holek, resp. holek v takové situaci po republice běhá.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:39
Jsem asi tvrdá a bezcitná a neumím se v?ít do pocitů druhých, ale já jí prostě fandit nedokázala. Vnímala jsem ji velmi negativně. Asi si to budu muset přečíst je?tě jednou, třeba odhalím, co mi při prvním čtení zůstalo utajeno.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:42
Od: Ami
Samotko,

věc názoru. Já jsem jí dr?ela pěsti, chvílemi i litovala, pak jsem měla radost z jejího kolejního ?ivota a nakonec jsem si říkala, ?e to tedy skončilo blbě, ale i s tím se dalo počítat.
Peníze nejsou v?echno, ale hodně jo, no. Přesně jak pí?e Lenka.
Ale respektuji tvůj názor.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:38
taky jsem doufala v ??astný konec, ale stalo se no... skončilo to pro mne naprosto nečekaně, ale takový je opravdu ?ivot...
myslím, ?e pár takových holek určitě bude!
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:40
Od: Ami
Jj. Mě tu jen dřív zaujaly a teď mě mrzí některé negativní reakce na Sáru, svého času se to tu dost ře?ilo. Jen?e pro to, aby bylo holka sladká princezna a fajn baba k tomu občas musí mít taky odpovídající podmínky. Jinak, po prvních desítkách stránek jsem arwen psala na ICQ, ?e mě Sára ?tve, jak na ní v?ichni koukají apod...ale pak při?la domů a já názor otočila.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:53
tak ka?dý je jiný, a ka?dý musí mít jiný názor, to by ani jinak ne?lo.
ka?dý mů?e Sáru vidět v jiném světle ne? ostatní - právě vlivem svých pro?itků a tak.....
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 10:01
Od: Ami
Simčo,

přesně tak. Ty zá?itky na vnímání určitě působí hodně.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:48
?árko, být sladká princezna u? je nadstandard, za který byla Sára ochotná platit (dle mě) příli? vysokou cenu.
Ale ok, nebudu odsuzovat a budu si hledět vlastního bahýnka. :-)
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 09:49
Od: Ami
Samotko,

Sára sladká princezna nebyla. Na to v sobě měla a? moc hořkosti. Já se nechci hádat, jen jí nemů?u odsuzovat a zároveň jí nepřidávám nadbytečné body.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 08:04
Milá ?árko, děkuji moc za krásný a dlouhatánský příspěvek, zahřál|!! Taky jak by ne, je vidět, ?e jsi při psaní byla opravdu plná dojmů, které se jen pomalu vstřebávají. A to je super, proto?e samo o sobě velká pochvala pro autora. Tenhle příběh je silný, námětem připomíná Lucky Luka (velká nedosti?ná láska). S hodnocením Sáry naprosto souhlasím, nebyla to potvora, kdepak, prostě jen holka v určité situaci. Není snadné se vymanit, nato? kdy? člověk studuje a je finančně závislý, a to, ?e si chtěla udr?et určitou ?ivotní úroveň, také není na odsouzení, chápu ji. Matka byla mnohem hor?í - rezignovala. Dan měl zázemí mnohem lep?í (dodám jen, ?e příhoda s mlad?í sestrou a její lásce, která v?em dost vyrazila dech, je pravá :-) ). Také je pravá - i kdy? se to zdá neuvěřitelné - situace s Markovým nečekaným otcovstvím. Stalo se to tady kousek od nás, dotyčný se dozvěděl, ?e je otcem, právě z esemesky poté, co se udělalo jeho holce na zábavě ?patně, tak ji odvezl domů :-)) A to spolu byli pořád. Zajímavé je, ?e takové ty nejméně uvěřitelné příhody jsou skutečné :-) ?ivot připraví věci, které by si spisovatel nevymyslel.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 08:30
Od: Ami
Jj, Leni já tomu nečekanému otcovství uvěřila (na střední se holčině s vedlej?í třídy stalo něco podobného - akorát, ?e ta na tom v 7. měsící při preventivní gynekologické prohlídce při?la a porodila o něco později), ale stejně mě to vyvedlo z míry. HT má vůbec spoustu pěkných vedlej?ích momentů.
Ale chtěla jsem se zeptat - Leni, jak moc je tento příběh podle skutečné události?
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:07
Taková ta hlavní linie ano, některé jednotlivé zá?itky také, jiné ne, no a celé je to poskládané tak, aby z toho byl román se v?emi nále?itostmi.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:08
Od: Ami
Tak?e Sára + Dan skuteční. Děkuji za odpověď.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:11
Dan měl předobraz ve skutečném, Sára je "moje", proto?e příběh byl zprostředkovaný z jedné strany.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 17:12
Od: Ami
Aha, u? jsem v obraze:)
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 08:05
Od: jojo
A přezdívka Satelit ta byla perfektní :-DDD
RE: Smutná s krásnými momenty
11. 09. 2008 21:03
Od: Ami
Ten příspěvek jsem psala já!:OD
Leni, po dlouhé době vám pí?u dojem z knihy a systém mě udělá anonymní:OD
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 07:45
Od: jojo
?áry, ta byla, co???? ;-)
Nepopsala bych to líp, je vidět, ?e to psaní má? v krvi!!! :-)
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 08:27
Od: Ami
jojo,

dík. Já to pořád nějak tak vstřebávám. A i přes ?patný konec (Luká? po mnoha peripetiích přece jen za?il dobrý závěr) to člověku říká, ?e ta velká, vá?nivá láska fakt někde existuje.
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 08:30
Od: jojo
A Hří?ná touha dává zase najevo, ?e lidi mů?ou bejt zamilovaný jak chtěj, ale stačí jeden faktor (nebo člověk) a je po lásce!
Není to sladkej románek se sladkým koncem, o to víc je fakt doooobrej!!! ;-)
RE: Smutná s krásnými momenty
12. 09. 2008 08:52
Od: Ami
jojo,

já chtěla zdůraznit to hezký z příběhu,-) Ale samozřejmě má? pravdu. No jo - a i ty hezký chvilky jsou hodně dobré, ty si člověk pamatuje.



www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : knihy Lenky Lanczové

   popis knihy
   debata ke knize
   ukázka
   čtenářský deník
   postavy
   písničky

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : dívčí romány

       
Hodnotit knihu může pouze přihlášený uživatel.

www.lanczova.cz - oficiální stránky Lenky Lanczové : mapa stránek Lenky Lanczové

Pokud se tu trošku ztrácíte a chcete se dozvědět, kde co najdete, pomůže vám mapa stránek.
homepage  |   o lence  |   časté dotazy  |   debata  |   knihy  |   srazy  |   soutěže  |   kontakty  |   hledat
Copyright © 2006